فراخوان برای ساخت پارکینگ در طرح‌های مسکن مهر کردستان

فراخوان برای ساخت پارکینگ در طرح‌های مسکن مهر کردستان

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از اعلام آمادگی این اداره کل برای در اختیار قراردادن زمین مورد نیاز در مجتمع‌های مسکن مهر در سطح استان برای ساخت پارکینگ طبقاتی خبر داد و گفت: آماده واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث پارکینگ به بخش خصوصی هستیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد صادق وجدی در جلسه هماهنگی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان افزود: ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در مجتمع‌های مسکن مهر را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم، اما تاکنون استقبالی از آن نشده است. وی به دلایل عدم استقبال بخش خصوصی برای ساخت پارکینگ در این مجتمع‌ها اشاره‌ای نکرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه به روند ساخت طرح‌های مسکن مهر در این استان اشاره کرد و گفت: ساخت ۳۶ هزار و ۵۶۶ واحد مسکونی مهر در مرحله انعقاد قرارداد و ۳۶ هزار و ۸۵۵ واحد نیز پروانه ساخت گرفته است.

وی همچنین ۳۶ هزار و ۸۶۴ واحد را در مرحله بهسازی و ۲۷ هزار و ۹۴۴ واحد را در مرحله اتمام سقف دانست و گفت: نازک کاری ۱۵ هزار و ۳۰۹ واحد مسکونی در سطح استان نیز به اتمام رسیده که معادل ۴۰ درصد کل واحدهای مسکونی مهر استان است.

به گفته وجدی، برای ساخت ۱۱ باب مدرسه و مسجد مورد نیاز در مجتمع‌های مسکن مهر در استان کردستان نیز برنامه‌ریزی شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه به بالا رفتن هزینه تمام شده واحدهای مسکونی مهر در استان کردستان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه هزینه برخی از آیتم‌های مسکن مهر در کردستان بیش از سایر استان‌ها است که این مساله را از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کنیم.

وی هزینه تاسیسات زیربنایی و آماده‌سازی زمین را با توجه به شرایط جغرافیایی استان بالا دانست و اظهار کرد: این مساله یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت تمام شده هر واحد مسکونی مهر در استان کردستان است.

 

 

    نظرات