برپایی مراسم در میدان نقش جهان به آن آسیب می‌زند

برپایی مراسم در میدان نقش جهان به آن آسیب می‌زند

www.BanaNews.irشهردار منطقه سه اصفهان پیشنهاد کرد: برای برپایی راهپیمایی‌ها و مراسم، مکانی به جز میدان نقش جهان در نظر گرفته شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وی با اشاره به هزینه‌های نگهداری از میدان و به ویژه فضای سبز آن گفت: برنامه‌ای برای ساخت یک سالن به منظور برگزاری مراسم مختلف داریم تا جایگزین این میدان در برگزاری برنامه‌ها شود. منصور نجفی به ۳ طرح عمرانی مهم در احیای ابنیه تاریخی اشاره و بیان کرد: طرح میدان امام علی، خیابان باغ گلدسته و بدنه‌سازی چهار باغ عباسی توسط سازمان نوسازی و بهسازی در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت طرح میدان امام علی تشریح کرد: نماینده یونسکو اهمیت احیای میدان امام علی را بیش از اهرام ثلاثه مصر دانست.

نجفی تاکید کرد: دولت باید شهرداری اصفهان را در اجرای این طرح یاری کند؛ در ابتدا قرار شد درصدی از هزینه‌های آن را دولت بپردازد، اما هنوز در این خصوص به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس، شهرداری و شورای شهر پیگیری می‌کنند که بخشی از اعتبارات این طرح را دولت پرداخت کند. شهردار منطقه سه اصفهان در تشریح طرح خیابان باغ گلدسته گفت: با انجام این طرح، بار ترافیکی خودروها در محور میدان امام حسین و خیابان چهارباغ کاهش می‌یابد. نجفی اضافه کرد: امیدواریم این طرح در نیمه اول سال‌جاری با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

 

 

 

    نظرات