تبریز کلید دروازه آسیا به اروپا است

تبریز کلید دروازه آسیا به اروپا است

http://www.bananews.ir/در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و استاندار ارزروم ترکیه، خط پروازی تبریز – ارزروم راه‌اندازی شد و اولین پرواز این خط با ۱۴۹ مسافر فرودگاه بین‌المللی تبریز را به مقصد ارزروم ترکیه ترک گفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در مراسم راه‌اندازی خط پروازی تبریز – ارزروم ترکیه در فرودگاه بین‌المللی تبریز با اشاره به نقش انکار‌ناپذیر کلانشهر تبریز در مسیر ترانزیت کالا از آسیا به اروپا اظهار کرد: این شهر کلید طلایی دروازه آسیا به اروپا به شمار می‌رود.

وی گفت: شهر تبریز از طریق راه‌های هوایی و خط ریلی به تمام نقاط ایران و شش کشور ترکیه، آذربایجان، گرجستان، امارات، عراق و عربستان متصل بوده و از این طریق راه ارتباطی کشورهای همجوار به سایر استان‌ها و کشورها است.

استاندار با اشاره به خواهر خانوادگی دو شهر تبریز و ارزروم ترکیه گفت: ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای توسعه روابط و همکاری‌های متقابل بین این دو شهر وجود دارد و با استفاده از ظرفیت‌های دو استان خواهیم توانست به تقویت و گسترش همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری با شهرهای مختلف کشور ترکیه دست یابیم.

بیگی با بیان اینکه ۱۰ درصد صادرات غیرنفتی ایران از طریق تبریز صورت می‌گیرد، گفت: این شهر با هشت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۶ دانشگاه بزرگ دارای ظرفیت‌های اقتصادی و دانشگاهی مناسبی برای توسعه روابط با ترکیه است.

البته برگزاری اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم در تبریز هم فرصتی برای تبیین جایگاه تاریخی کشور و تقویت هویت ملی مردم این استان است.

در این مراسم همچنین صباح‌الدین اوزترک، استاندار ارزروم ترکیه هم با اشاره به ریشه عمیق فرهنگی مشترک ایران و ترکیه گفت: اشتراکات فرهنگی مبنای تعاملات بین دو کشور است.

وی افزود: راه‌اندازی خط پرواز تبریز – ارزروم تاثیر فراوانی در توسعه و گسترش روابط عمومی، اقتصادی، گردشگری و سرمایه‌گذاری دو کشور دوست و همسایه دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای توسعه روابط و همکاری‌های متقابل میان ارزروم و تبریز وجود دارد، گفت: این ظرفیت‌ها در حال شکوفایی است. استاندار ارزروم ترکیه با اشاره به وجود دروازه‌ای به‌نام تبریز در ارزروم خواستار ایجاد دروازه‌ای نیز به‌نام ارزروم در تبریز شد. وی با عنوان اینکه بازرگانان جاده ابریشم از هزاران سال پیش توسط اسب و شتر در این جاده رفت‌وآمد می‌کردند، افزود: امروز با راه‌اندازی این خط هوایی تجارت در جاده ابریشم از طریق راه‌های هوایی نیز امکان‌پذیر است.

در این مراسم علی رستمی، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی نیز گفت: این خط پروازی توسط شرکت ترکیش‌ایر راه‌اندازی شده و در فاز اول هر هفته ۲ پرواز بین دو فرودگاه تبریز و ارزروم انجام خواهد شد.

وی ظرفیت پروازهای این خط جدید را ۱۴۹ نفر در هر پرواز بیان کرد و گفت: در صورت افزایش مسافر تعداد پروازها افزایش خواهد یافت.

رستمی با اشاره به پرواز ( تبریز – استانبول) خاطر نشان کرد: خط پروازی تبریز – ارزروم به عنوان دومین خط بین تبریز و کشور ترکیه است.

 

 

    نظرات