نبود شبکه فاضلاب مهمترین معضل زیست محیطی مسکن مهر بیرجند است

نبود شبکه فاضلاب مهمترین معضل زیست محیطی مسکن مهر بیرجند است

http://www.bananews.ir/مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اجرا نشدن شبکه جمع آوری فاضلاب را مهمترین مشکل زیست محیطی در پروژه مسکن مهر بیرجند دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح در مسکن مهر باید در اولویت تخصیص اعتبار امسال قرار گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمید صالحی صبح پنجشنبه در جمع اعضای شورای برنامه ریزی استان، جمع آوری شبکه فاضلاب را از مهمترین عوامل زیست محیطی دانست و اظهارداشت: برای رفع مشکلات آینده در حوزه دفع فاضلاب، اجرای این شبکه درمسکن مهر ضروی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در مسکن مهر بیرجند به دلیل بافت زمین، امکان حفر چاه وجود ندارد، افزود: راه اندازی این شبکه در مسکن مهر از ضروریات اجرای این پروژه است.

صالحی اضافه کرد: با توجه به اینکه اولویت تخصیص اعتبار در سال جاری با پروژه مسکن مهر قرار گرفته، برای تکمیل این پروژه باید اجرای شبکه فاضلاب در تخصیص اعتبارات امسال پیش بینی شود.

وی همچنین بر تخصیص اعتبار برای تامین آب و احداث تصفیه خانه های بیرجند، قاین و فردوس تاکید کرد و بیان داشت: سرمایه گذاری در این شهرستانها مشروط به فراهم کردن زیرساخت هایی از جمله تامین، آب، فاضلاب و.. است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه محیط زیست با تمامی دستگاههای اجرای مرتبط است، افزود: اجرای طرح های زیست محیطی و حمایت از این طرح ها باید در اولویت های کاری مسئولان اجرایی استان قرار گیرد.

نبود حساب ارزی در خراسان جنوبی موجب انتقال درآمدها به خارج از استان

وی نبود حساب ارزی در این استان را از مهمترین مشکلات در جمع آوری درآمدهای اختصاصی دستگاه ها دانست و گفت: درآمدهای اختصاصی دستگاه ها به دلیل عدم وجود این حساب در استان، به حساب کشور واریز می شود.

صالحی دستگیری شکارچیان و ضبط اشیاء قاچاق شده از این افراد را از جمله فعالیت های شاخص این مجموعه در سال گذشته عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا امسال با دستگیری شکارچیان خارجی دستگیر شده در این استان ۳۰ هزار دلار از اشیاء قاچاق شده و یا پرندگان شکار شده توسط این افراد جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از این عملیات به دلیل نبود حساب ارزی به حساب کشوری واریز شد، در حالی که این پول تاثیر زیادی در افزایش نقدینگی سیستم بانکی استان دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی کمبود محیط بان در استان را دیگر مشکلات حوزه محیط زیست ذکر کرد و گفت: تعداد محیط بانان استان استاندارد نبوده و باتوجه به حجم بالای مناطق حفاظت شده استان، باید در تخصیص اعتبارات برای این موضوع نیز برنامه ریزی شود.

 

 

    نظرات