عملیات اجرایی بزرگراه اهر –کلیبر آغاز می شود

عملیات اجرایی بزرگراه اهر –کلیبر آغاز می شود

http://www.bananews.ir/نماینده کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت : عملیات اجرایی بزرگراه اهر –کلیبر بزودی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ارسلان فتحی پور امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران ، یکی از نیازهای اصلی منطقه ارسباران را توسعه راههای ارتباطی و ارتقای راه های اصلی این منطقه، خصوصاً بزرگراه اهر به کلیبر را در جهت پیشرفت و عمران و آبادانی منطقه ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه ارسباران با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر یکی از مناطق مستعد و بکر و سرشار از استعدادهای بالقوه خدادادی در حوزه های مختلف کشاورزی، معدن، جنگل و گردشگری است گفت: اگر برنامه ریزی مناسب در ایجاد زیرساختها صورت گیرد قطعاً شاهد رشد و توسعه ارسباران در همه بخشها و شکوفایی منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه روزانه بالغ بر ۱۵ هزار خودرو در مسیر راه های ارتباطی این منطقه رفت و آمد دارند گفت: روزهای آخر هفته نیز نیز این تعداد به بیش از دو برابر افزایش می یابد که این موارد شاهد برخی تصادفات ناگوار در این مناطق می گردد.

وی اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه های ارتباطی منطقه بخصوص تسریع در بزرگراه اهر – تبریز، اهر- باکو را برای توسعه همه جانبه منطقه ضروری برشمرد.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاذبه های بالقوه منطقه ارسباران خصوصاً آثار تاریخی، گردشگری و تنوع آب و هوایی و موقعیت ویژه جغرافیایی، منطقه ارسباران بالاخص شهرستان کلیبر را به جهت ارتباط با کشورهای آسیای میانه و منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، واقع شدن جنگلهای منحصر به فرد ارسباران، سد بزرگ خداآفرین و دهها امتیاز ویژه نیازمند توجه بیشتر به این منطقه اعلام کرد.

وی گفت: اگر سرمایه گذاری متناسب با امکانات در این منطقه صورت گیرد قطعاً آهنگ مهاجرت از این مناطق به کلانشهرها سیر نزولی پیدا خواهد کرد. که خوشبختانه با رونق نسبی منطقه به تدریج ارسبارانیان مقیم مرکز و کلانشهرها و رغبت بیشتر و بازگشت به زادگاه خود و سرمایه گذاری نشان می دهند.

فتحی پور افزود: انصافاً دولت نهم و دهم در راستای سیاستهای عدالت محوری و محرومیت زدایی توجه ویژه به این منطقه داشته و اجرای ده ها پروژه بزرگ در زمینه های مختلف در کلیبر و بخش های تابعه نشان از عزم و اراده دولتمردان در عمران و آبادانی و توسعه منطقه دارد.

 

 

    نظرات