وزیر راه و شهرسازی:لازمه توسعه یک منطقه اعتبار و زیرساختها است

وزیر راه و شهرسازی:لازمه توسعه یک منطقه اعتبار و زیرساختها است

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: لازمه توسعه و پیشرفت در یک منطقه وجود اعتبار کافی و توسعه زیر ساخت ها است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزیر راه و شهرسازی در پانزدهمین اجلاس سازمان های نظام مهندسی کل کشور که به میزبانی استان کرمانشاه عصر چهارشنبه در تالار انتظار این شهر برگزار شد، گفت: در عمران و آبادانی ایران اسلامی از سوی مهندسین این مرز و بوم کارهای ارزشمندی صورت گرفته، یکی از این کارها تحت عنوان اجلاس سازمان نظام مهندسی در رشته های مختلف سازمان و عمران است که تعدادی از مهندسین گرد هم جمع شده و حداقل برای ۲۵۰ هزار مهندس نقشه راهی را که ترسیم کرده اند بازنویسی می کنند.

علی نیکزاد افزود: بنده به عنوان عضو نظام مهندسی یکی از استان های کشور همین قدر می توانم بگویم که هرجا اعتبار و زیرساخت نباشد امکان توسعه در آن منطقه نیست، و باید با گرفتن تصمیمات ارزشمند برای بالا بردن سطح کیفی خدمات رسانی سازمان نظام مهندسی تلاش کرد.

وی ادامه داد: دولت به معنای عام و وزارت مسکن و شهرسازی به معنای خاص باید نیازهای مهندسین جامعه را اعم از اختصاص دانشگاه و استاد متخصص و امکان دسترسی به دانش روز را برای رشته های هفت گانه نظام مهندسی فراهم کند تا امکان پرورش، بالندگی و دسترسی آنان به منابع و دانش روز فراهم شود و اگر این امر صورت پذیرد دیگر مشکلات جاری را نخواهیم داشت و سرمایه های گران قدری را در جامعه داریم.

وی گفت: وظیفه دولت و حاکمیت و جامعه نظام مهندسی به روز رسانی اطلاعات در رشته های هفت گانه است و برای خلق یک اثر عمرانی نیازمند مشارکت اساتید و خالق این آثار که همگی عضو جامعه نظام مهندسی اند هستیم.

وی بیان داشت: تمام کسانی که در تشکیلات فنی کار می کنند صلاحیت لازم را دارند که در باب مشاور و پیمانکار عمل کنند.

وی ادامه داد: ما در مسکن مهر به عزت ویژه ای رسیدیم که این عزت ناشی از رعایت اخلاق حرفه ای و فردی در ساخت و ساز است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همه مهندسین باید در خدمت کشور و یکدیگر باشند تا بتوانیم کشور اسلامی مان را به نحو مطلوب بسازیم و از مسئولین می خواهیم در جهت آموزش مطلوب به مهندسین تمام تلاش خود را مبذول دارند که مهندسانی با کارایی مناسب پرورش یافته و بعدها بتوانند در پروژه های عمرانی ساختمانی نظارت کامل و دقیق داشته باشند.

وی افزود: هم اکنون با افزایش خدمات فنی و مهندسی در این زمینه مشکلی نداریم و دولت نیز برای این کار وام های قرض الحسنه ۱۵۰ میلیونی را اختصاص داده تا کسانی که سرمایه اولیه ای ندارند بتوانند از این طریق پیشرفت کنند.

نیکزاد در پایان تصریح کرد: همه ما اعم از حاکمیت و نظام مهندسی باید در جهت تقویت نظام مهندسی مشارکت داشته و به این مسئله توجه خاصی داشته باشیم که اکنون زمان جنگ نیست بلکه زمان، زمان کار و سازندگی است و همه ما سربازان سازندگی هستیم و باید در جهت پیشرفت و اعتلای نظام مهندسی کمک کنیم.

 

 

    نظرات