ابهام در تامین زیرساخت‌های مسکن مهر در تهران

ابهام در تامین زیرساخت‌های مسکن مهر در تهران

http://www.bananews.ir/با وجودی‌که دولت قصد دارد تا پایان سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهد اما تامین زیرساخت‌ها به خصوص در شهرهای جدید اطراف تهران با مشکلات زیادی روبروست که حتی مدیران عامل این شهرها را هم نسبت به تامین زیرساختها تاپایان سال، نگران کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دولت برای امسال وعده داده است که یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را افتتاح می‌کند و تمامی این واحدها امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز بهره مند هستند اما شواهد حاکی از آن است که وزارت نیرو به خصوص دربخش آب و فاضلاب نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

از آنجایی که اغلب وحدهای مسکن مهر استان تهران، در شهرهای جدید ساخته شده اند، هیچ یک اززیرساخت ها در آن فراهم نبوده است بنابراین دولت باید تمامی امکانات اولیه برای زندگی ساکنان مسکن مهر را در این شهرها تامین کند و در واقع از زمین های بلااستفاده، شهرهایی برای سکونت بسازد.

اما از دو سال پیش که ساخت مسکن مهر بصورت جدی در شهرهای جدید آغاز شد، این شهرها هنوز با کمبود زیرساخت ها روبرو هستند و پیگیری های وزیر راه و شهرسازی هم تاکنون نتوانسته، متناسب با ساخت مسکن، امکانات زیربنایی را هم تامین کند.

در این میان، شهر پرند بیشترین مشکل را در تامین زیرساخت ها و امکانات اولیه دارد بطوریکه حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهر ساخته شده است اما بخش زیادی از این واحدها هیچ امکاناتی برای سکونت ندارند این در حالی است که اغلب متقاضیان پول های خود را پرداخت کرده اند و به انتظار تحویل آن از سوی دولت هستند.

۱۰ هزار واحد مسکن مهر در انتظار آب و برق

در این خصوص، سعید صابونی مدیرعامل شهر جدید پرند در گفتگو با مهر، گفت: ما در پرند ۱۰۰ هزار واحد می سازیم که ۲۰ هزار واحد آن در مرحله نازک کاری است به این معنا که ساخت آنها تمام شده است

وی افزود: ازاین تعداد ۲ هزار واحد در خرداد ماه ۹۰ افتتاح شد و ۱۰ هزار واحد نیز خرداد امسال به بهره برداری رسید بنابراین ۱۸ هزار واحد آماده وجود دارد که منتظر دستگاه های خدمات رسان هستند.

مدیرعامل شهرجدید پرند با بیان اینکه ازاین تعداد ۸ هزار واحد آب، برق و گاز دارند و در نوبت افتتاح هستند، بیان کرد: هم اکنون ۱۰ هزار واحد در پرند بدون آب و برق هستند و به خصوص در زمینه آب و فاضلاب مشکل دارند.

صابونی با بیان اینکه ۷۰ هزار واحد دیگر به پایان سفت کاری رسیده اند و تا ۶ ماه دیگر آماده افتتاح خواهند شد، اظهارداشت: از الان به وزارت نیرو اعلام می کنیم که تا پایان ۶ ماه اینها هم آماده افتتاح هستند بنابراین اگر می خواهید آب و فاضلاب را بیاورید اقدام کنید.

وی با اشاره به اینکه اگر لوله، بست اتصلات و دیگر موارد را نیاز دارند از الان برای ۶ ماه دیگر تهیه کنند، گفت: شهر جدید پرند، ۴۲ هزار انشعاب آب و فاضلاب را خریداری کرده است که تا امروز فقط ۱۸ هزار انشعاب تامین شده است.

مدیرعامل شهر جدید پرند در پاسخ به این پرسش که با توجه به عملکرد ضعیف وزارت نیرو به تامین ۱۰ هزار واحد آب و برق در مدت زمان باقیمانده خوشبین هستید یا نه، بیان کرد: بنده چندان خوش بین نیستم که دراین فرصت باقیمانده، وزارت نیرو بتواند این امکانات را فراهم کند.

    نظرات