تبریز را شهری زیبا و تمیز دیدم/ ایفای نقش  تبریز در روابط بین ایران و آفریقای جنوبی

تبریز را شهری زیبا و تمیز دیدم/ ایفای نقش تبریز در روابط بین ایران و آفریقای جنوبی

به گزارش شهریار ، ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به اینکه موافق انعقاد پیمان خواهرخواندگی تبریز با شهرهای آفریقای جنوبی هستیم، خاطرنشان کرد: روش‌های خواهرخواندگی شهرهای آفریقای جنوبی در حال بررسی بوده تا از ظرفیت های موجود شهرهای دنیا به بهترین وجه ممکن بهره برداری کنیم.

مازوی کومالو افزود: بعد از این ملاقات به مراجع ذی ربط در آفریقا اطلاع می دهیم  که تبریز آماده انعقاد پیمان خواهر خواندگی با یکی از شهرهای آفریقای جنوبی است.

وی با اشاره به وضعیت تنظیف و خدمات شهری معابر  تبریز خاطرنشان کرد: برای دومین بار است به این شهر سفر می کنم. تبریز به غایت شهری زیبا و تمیزی است که جا دارد به سبب تمیزی و پاکیزگی این شهر از مسئولان شهری تشکر کنیم.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان اینکه تراکتورسازی یکی از کارخانه‌های صنعتی تبریز است که در این سفر بازدید کردیم، تصریح کرد: این شرکت در سال های پیش روابط و تعاملاتی خوبی با آفریقای جنوبی داشت بر همین اساس خواستار تقویت مبادلات تجاری با تراکتورسازی و دیگر شرکت های صنعتی تبریز هستیم.

ویکا مازوی کومالو افزود: شرکت تراکتور سازی در زمینه تولید ژنراتور فعالیت های مثمر ثمری انجام می دهد از طرفی آفریقای جنوبی نیاز به صرفه جویی در انرژی دارد در این زمینه می توان همکاری های گسترده‌ی انجام داد.

وی ضمن اعلام اینکه روابط ما جمهوری اسلامی بر پایه‌های قوی استوار است، تصریح کرد: شهر کهن تبریز می تواند در بطن روابط دوستانه دو کشور در زمینه و محورهای آموزش، تجارت و بحث‌های اجتماعی قرار گیرد.

مازوی کومالو خاطرنشان کرد: امیدوارم در دیدار روسای جمهور دو کشور ظرفیت‌های اقتصادی به بهترین شکل ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد چرا که اشتراکات زیادی بین طرفین وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات