دعوت شهردار تبریز از سرمایه‌گذاران آفریقای جنوبی در همایش بین المللی سرمایه گذاری ۲۰۲۳

دعوت شهردار تبریز از سرمایه‌گذاران آفریقای جنوبی در همایش بین المللی سرمایه گذاری ۲۰۲۳

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار صبح امروز در دیدار با ویکا مازوی کومالو سفیر افریقای جنوبی در ایران اظهار کرد: شما در حوزه بازرگانی و سرمایه‌گذاری تجربه خوبی دارید که این موضوع می‌تواند راهگشای ما برای ارتباطات آتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین سفر شما به تبریز پیشنهاد خواهر خواندگی تبریز با یکی از شهرهای آفریقای جنوبی مطرح شده بود که این موضوع بی نتیجه باقی ماند. این خواهرخواندگی می‌تواند جهت توسعه همکاری‌های مشترک نقش داشته باشد.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های شهر تبریز تصریح کرد: ظرفیت‌های تبریز در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برجسته است. تبریز، شهری اقتصادی بوده و قطب اقتصادی ایران محسوب می‌شود به طوری که مردم تبریز به اقتصادی بودن مشهور هستند.

وی افزود: دسترسی آسان به بازارهای جهانی همچون حوزه قفقاز، اروپا و آسیای میانه، تبریز را تبدیل به قطب تجاری منطقه کرده است. مجموعه‌های اقتصادی زیادی همچون تراکتورسازی، ماشین‌سازی، صنایع شیرینی و شکلات در این شهر فعال هستند و تبریز را تبدیل به ظرفیت اقتصادی و تجاری کرده اند.

شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز در طول تاریخ پایتخت ایران بوده است، افزود: امروزه نیز تبریز به عنوان شهری که در عرصه‌های اجتماعی تکیه‌گاه اجتماعی بوده مطرح است. از سوی دیگر زبان ترکی در تبریز و آذربایجان‌شرقی ظرفیت بزرگی است که می‌تواند بخش عمده ای از منطقه را تحت پوشش قرار داده و مراودات با دیگر کشورهای همسایه را تسهیل کند.

هوشیار از وجود یک هزارو ۸۰۰ جاذبه توریستی و گردشگری در تبریز یاد کرد و ادامه داد: این تعداد شاخص اثر گردشگری اهمیت تبریز را در این حوزه نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران و آفریقای جنوبی و آسیب‌های ناشی از آن برای این دو کشور، گفت: این تجربه تاریخی برای کشورها می‌تواند برای آینده بیان شود. اعتمادی به نظام سرمایه داری وجود نداشته و باید روی اراده ملت سرمایه‌گذاری کرد که در این زمینه ما خوشحالیم با تکیه بر اراده ملت خود بر تمام مشکلات فائق آییم و امیدواریم آفریقای جنوبی نیز این مسیر را طی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار اظهار کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی مشترکی بین تبریز و برخی شهرهای آفریقای جنوبی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی افزود: اصلاحات عظیمی که بعد از سال ۲۰۰۴ میلادی در امر آموزش عالی پیش آمده و پیشرفت‌های علمی که در دانشگاه‌های آفریقای جنوبی انجام یافت بسیار حائز اهمیت بود. تبریز نیز در حوزه علمی، شهری دانشگاهی و علمی بوده و می توان در این خصوص تعامل داشت.

وی با بیان اینکه آفریقای جنوبی را به عنوان کشوری توسعه یافته می‌شناسیم، افزود: در همین راستا تجارت و روابط خود را بیش از گذشته توسعه خواهیم داد.

برگی خاطرنشان کرد: تنوع قومی و زبانی آفریقای جنوبی یکی از ویژگی های این کشور است. ایران نیز چنین ویژگی دارد و زبان ترکی، یکی از زبان‌های رایج در کشور است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات