بررسی افزایش پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی پس از تعطیلات مجلس

بررسی افزایش پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی پس از تعطیلات مجلس

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به طرح نمایندگان برای افزایش چتر حمایتی بیمه کارگران ساختمانی گفت:‌بعد از تعطیلات این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ضرغام صادقی در گفت‌وگو با فارس ، در خصوص افزایش سهم بیمه کارگران ساختمانی در مجلس اظهار داشت: این موضوع پیشنهاد برخی نمایندگان است و هنوز بحثی در این مورد قطعی نشده است.

وی ادامه داد: این موضوع در قالب طرح توسط تعدادی از نمایندگان مجلس ارائه شده اما جزئیات آن مشخص نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان به دنبال افزایش چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی هستند،‌ گفت: بعد از تعطیلات مجلس این موضوع از سوی کمیسیون اجتماعی پیگیری خواهد شد.

صادقی در پاسخ به این سوال که آیا سهم بیمه کارگران ساختمانی از هزینه بیمه افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: گسترش و حمایت از خانوار کارگری به منظور پوشش بیمه تامین اجتماعی یک تکلیف تلقی می‌شود و نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی به دنبال تحقق این موضوع هستند.

این نماینده مجلس نهم بیان داشت: این موضوع نیاز به بستر سازی و امکانات مادی نیاز دارد و تلاش می‌کنیم بدون افزایش هزینه کارگران و خانواده آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

به گفته صادقی، می‌توان هزینه‌ها را از طریق دیگر تامین کرد تا فشار این موضوع به کارگران ساختمانی منتقل نشود اما تاکنون این مباحث قطعی نیست و جزئیات طرح بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار می‌گیرد.

    نظرات