احیای خانه تاریخی باقرخان با دو پروژه جدید انسان محور

احیای خانه تاریخی باقرخان با دو پروژه جدید انسان محور

به گزارش شهریار ، صبح امروز عابدین خرّم به همراه چهار تن از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، یعقوب هوشیار و اعضای شورای اسلامی، در آستانه سفر رئیس جمهوری از پروژه مسیرگشایی و پیاده راه شهید علیپور و خانه تاریخی باقرخان بازدید کردند.

شهردار تبریز در بازدید از خانه باقرخان از احداث پارکی با مساحت پنج هزار متر مربع در مسیر منتهی به این خانه خبر داد و گفت: همچنین مسیر منتهی به این خانه نیز سنگفرش شده و به خیابان شهید رضانژاد متصل خواهد شد.

یعقوب هوشیار افزود: تا مدت سه ماه آینده سنگفرش این مسیر به اتمام رسیده و پارک باقرخان احداث می شود.

وی از هزینه کرد ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز  برای تملک خانه تاریخی باقرخان و زمین های اطراف آن خبر داد و گفت: در صورت حمایت و کمک های دولت روند تملک و بازسازی این خانه تاریخی تسریع می یابد.

شهردار تبریز یادآور شد: این پروژه جزو طرح هایی است که در برنامه‌های پیشنهادی استانی در دومین سفر آیت الله رئیسی به آذربایجان شرقی مطرح خواهد شد.

خانه باقرخان مشهور به سالار ملی در تبریز سال ۹۹، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. طبق اسناد ارائه شده از سوی مالکان این خانه، خانه تاریخی  باقرخان یا سالارملی به وسعت چهار هزار و ۶۵۰ مترمربع در کوچه «سالار دربندی» تبریز در محله تاریخی «خیاوان» واقع شده است.

خانه باقرخان بنایی قدیمی در کوچه‌ی سالار ملی در خیابان امام تبریز است. زمانی که باقر خان در این بنای قدیمی سکونت داشت این ملک به مرکز فرماندهی جبهه «خیاوان» در جنگ‌های ۱۱ ماهه مشروطه تبریز تبدیل شده بود. باقر خان با سکونت در این خانه، ریاست مجاهدین محله خیابان تبریز را بر عهده داشت.

نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، یعقوب هوشیار و اعضای شورای اسلامی در ادامه این برنامه از روند پروژه مسیرگشایی خیابان شهید علیپور بازدید کردند.

مسیرگشایی و پیاده راه شهید علیپور بزودی با ۷۸۰ میلیارد ریال هزینه در حوزه شهرداری منطقه ۸ تبریز افتتاح خواهد شد.

خیابان شهید علیپور به طول  ۳۲۰ متر و عرض ۱۸ متر  و ۷۸ میلیارد تومان هزینه خیابان‌های امام خمینی(ره)، شهید رضانژاد و خیابان قره‌باغی را به یکدیگر متصل کرده و موجب کاهش ترافیک در این محل می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات