دستاوردهای شاخص مدیریت شهری تبریز از زبان استاندار آذربایجان‌شرقی

دستاوردهای شاخص مدیریت شهری تبریز از زبان استاندار آذربایجان‌شرقی

به گزارش شهریار ، عابدین خرّم در جلسه هم اندیشی مشترک با نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز، اظهار کرد: چهار اولویت اساسی در تبریز در دستور کار قرار گرفته است که  اساس و مبنای اقدامات، مشارکت دولت در مسائل شهری است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از اولویت های تبریز بود، تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام یکی از اولویت‌ها و برنامه دولت نیز بود که این موضوع با اهتمام شورای شهر و دستگاه‌های تابعه شهرداری تبریز به سرانجام رسیده و باعث گره گشایی در شهر شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اجرای مسیرگشایی‌ها و چاره جویی برای مسئله حاشیه‌نشینی تبریز یکی دیگر از اولویت های مدیریت شهری تبریز بود، خاطرنشان کرد: بدنه‌سازی و ساماندهی ساخت و سازها از مطالبات مردمی و نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی بود که در این خصوص گام های موثری برداشته شد.

خرّم در تشریح سومین اولویت مدیریت شهری با اشاره حوزه حمل و نقل درون‌شهری تبریز یادآور شد: در ۱۰ سال گذشته حوزه حمل و نقل عمومی تبریز اعم از نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس ها، تغییر  و پیشرفت چشم گیری نداشته است ولی در  دوره فعلی با همراهی نمایندگان تبریز و مساعدت وزیر کشور گشایش‌های خوبی انجام یافته است چرا که با اعطای تسهیلات ویژه، یک سوم نیاز شهر در حوزه حمل و نقل عمومی تامین شده است.

وی گفت: مترو یکی از  مهمترین موضوعات در حوزه حمل و نقل تبریز است که با همکاری و همراهی تمامی دست اندرکاران،   خط یک مترو  تکمیل شده و عملیات حفاری خط دوم مترو تبریز نیز در دست اجرا است. همچنین عملیات عمرانی خط سوم مترو نیز آغاز می‌شود تا از این طریق تردد شهروندان تسهیل یابد.

استاندار آذربایجان شرقی ساماندهی اماکن و مناطق تاریخی شهر تبریز را چهارمین اولویت تبریز برشمرد و تصریح کرد: جلسات متعددی با اداره کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این خصوص برگزار شده است و در موضوع اماکن تاریخی تبریز از هیچ تلاشی برای ایجاد هم‌افزایی و همراهی بین بخشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهردار تبریز نیز با تمام قوا وارد این عرصه شده است، ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم وضعیت اماکن تاریخی تبریز در وضعیت غیر مطلوبی قرار گیرد چرا که تمام تلاش ما، بهتر رقم زدن آینده کلانشهر تبریز است.

عابدین خرّم ضمن اعلام اینکه نمایندگان تبریز در مجلس در مسائل شهری که نیاز به تصمیم ملی دارند، ورود کنند، خاطرنشان کرد: مجوز ورود یک هزار دستگاه اتوبوس و ماشین آلات سنگین به تبریز صادر شده است که در صورت ابلاغ توسط معاون اول رئیس جمهور، شهرداری تبریز نیز از این تسهیلات بهره مند خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات