برخی از پروژه های دولتی، استانداردهای لازم را ندارند

برخی از پروژه های دولتی، استانداردهای لازم را ندارند

http://www.bananews.irعضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش تولید مصالح ساختمانی و آموزش نیروی انسانی در زمینه ساخت وساز گفت: هنوز پروژه های دولتی، خصوصی و نیمه دولتی هستند که استانداردهای لازم را ندارند، بنابراین ما باید در زمینه تولید مصالح استاندارد و افزایش مهارت و آموزش نیروهای انسانی برای رسیدن به استانداردهای لازم سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، مهندس سیدمهدی هاشمی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نبود نظارت بر نوسازی بافت های فرسوده، اظهار کرد: مهم ترین موضوع، بحث مطالبه قانون و نظارت بر اجرای دقیق آن از سوی مجلس است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقررات فنی ساختمان مدت زیادی است که تصویب شده اما هنوز به طور کامل اجرا نمی شود، افزود: مجلس باید نقش نظارت عالیه خود را ایفا و قانون را مطالبه کند تا اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی نیز در مورد آنچه که در گردش طراحی سیستم کاری خود وارد می شود را مطالبه می کند، توضیح داد: طراحی استاندارد، مجری ذیصلاح، ناظر مشخص و استفاده از اقلام استاندارد موارد نظارت سازمان نظام مهندسی هستند؛ هرچند در همین فعالیت ها هم دچار مشکلاتی هستیم و معایب و نقایصی وجود دارد که باید آنها را رفع کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم، ادامه داد: از سوی دیگر باید فعالیت های ساخت و سازی را الزام به رعایت قوانین و مقررات مربوطه کنیم تا در این صورت پروژه ای نداشته باشیم زیر نظارت سازمان نظام مهندسی نباشد.

مهندس سید مهدی هاشمی تصریح کرد: از سال گذشته تعامل خوبی نیز با دولت در زمینه پروژه های دولتی داشتیم که نظارت بر این پروژه ها نیز فراهم شده است؛ اما هنوز پروژه های دولتی، خصوصی و نیمه دولتی هستند که استانداردهای لازم را ندارند، بنابراین ما باید در زمینه تولید مصالح استاندارد و افزایش مهارت و آموزش نیروهای انسانی برای رسیدن به استانداردهای لازم سرمایه گذاری کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم، تاکید کرد: با توجه به تصویب طرح تفصیلی تهران و ابلاغ طرح جامع تهران امیدواریم با توجه به این ۲ طرح، زیبایی و فرهنگ مورد نظر در معماری و شهرسازی کشور ورود پیدا کند و دچار مشکلات این چنینی نشویم.

    نظرات