ساخت «مسکن‌ویژه» در سعادت‌آباد

ساخت «مسکن‌ویژه» در سعادت‌آباد

http://www.bananews.ir/کمیسیون ماده۵ شهر تهران –نهاد تصویب‌کننده طرح‌های خاص ساخت‌وساز در پایتخت- در جلسه اخیر خود، طرح وزارت راه‌وشهرسازی برای ساخت مسکن‌ویژه در منطقه‌ای نزدیک سعادت‌آباد را تصویب کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این کمیسیون اسفند سال گذشته، طرح احداث مسکن‌ویژه در منطقه تهرانسر را تصویب کرده بود که در حال حاضر ساخت این واحد‌ها در تهرانسر (منطقه۲۱) شروع شده است. مسکن‌ویژه واحدهایی است که دولت تصمیم دارد با قیمت ارزان روی زمین‌های دولتی خود در نقاط مختلف تهران بسازد.

براساس مصوبه اخیر کمیسیون ماده۵، حدود ۲ هزار واحدمسکونی در قالب مسکن‌ویژه در شهرک بهرود واقع در شمال‌غرب سعادت‌آباد روی زمین‌های متعلق به سازمان ملی زمین‌ومسکن ساخته می‌شود.

رییس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این باره از موافقت کمیسیون ماده ۵ با درخواست وزارت راه وشهرسازی برای ساخت مسکن‌ویژه در منطقه سعادت آباد خبر داد.

آن‌طور که سایت شهرداری‌تهران از جزئیات جلسه اخیر کمیسیون ماده۵ روایت کرده، محمدتقی تقی‌زاده با اعلام این خبر افزود: درخواست اختصاصی وزارت راه وشهرسازی برای ساخت دو هزار واحد مسکن ویژه در زمین‌های منطقه بهرود واقع در منطقه دو با در نظر گرفتن شروطی از سوی اعضای کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید.

او تغییر کاربری زمین‌های متعلق به بنیاد مسکن و مجوز ساخت هتل ۲۰ طبقه در نزدیکی جنگل لویزان را نیز دو مصوبه دیگر کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ عنوان و اظهار کرد: در این جلسه درخواست تغییر پهنه S به M برای قطعه زمینی متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه ۵ و پرونده مربوط به منطقه ۴ در مورد ساخت هتل در جنب پارک جنگلی لویزان در۲۰ طبقه مورد تایید و تصویب اعضای این کارگروه قرارگرفت.

به گفته تقی زاده پرونده شهرک صدف مبنی بر درخواست استقرار کاربری‌های خدماتی براساس سرانه مربوطه و تثبیت شبکه معابر موجود نیز به تصویب اعضای کمیسیون ماده ۵ رسید.

    نظرات