هوش مصنوعي به سامانه 121 برق تبريز رسيد
به گزارش
پايگاه خبري توانير
به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تبريز، عباس حسامي در خصوص بهره مندي از فناوريهاي نو در ارائه خدمات مشتركين، اظهار داشت: در جهت خدمت رساني به مشتركان اين شركت از طريق سامانه فوريتهاي برق 121، با كنترل شبانه روزي شبكه فشارضعيف، پاسخ دهي به مشتريان و اعلام خاموشيهاي كلي با اعلام مناطق اتصال در شبكه، قطع روشنايي معابر اعلام و اطلاع رساني حوادث، اعلام سرقت شبكه، هماهنگي گشتهاي شبانه همكاران بهره برداري، پايش نقاط حادثه خيز و ارائه گزارشهاي روزانه مديريتي و ارسال پيامكهاي اطلاع رساني به منظور بهبود عملكرد ادارات بهره برداري در امور تابعه در خدمت مردم است.
وي با اشاره به افزايش حجم تماسهاي ورودي سامانه فوريتهاي برق ادامه داد: افزايش مصرف برق در ايام پيك بار تابستان موجب اختلال در شبكه برق برخي از نقاط شهر شده و به تبع اين موضوع مشتركان اقدام به تماس با مركز 121 كرده و موجب افزايش حجم بالاي تماسها در برخي ساعات و ايجاد صفهاي طولاني در پاسخ دهي شده و روند ارائه خدمت را با مشكل مواجه مي كنند.
مديرعامل توزيع برق تبريز اضافه كرد: براي بهبود و كاهش زمان پاسخ دهي به مردم، مركز 121 شركت توزيع نيروي برق تبريز اقدام به استفاده از فنّاوريهاي جديد از جمله هوش مصنوعي در خصوص اعلام وضعيت بيش از 300 نقطه كرده است.
به گفته حسامي، باتوجه به بهره مندي از فناوريهاي نو در صورت تماس تلفني مردم با سامانه 121، سيستم IVR به صورت خودكار با شناسايي منطقه تماس گيرنده پيش از اتصال مشترك با اپراتور وضعيت موجود در شبكه آن منطقه را اعلام مي كند.
وي خاطرنشان كرد: استفاده از ظرفيت هوش مصنوعي در پاسخ دهي به مشتركان، موجب كاهش ترافيك و مدت زمان در جواب دهي همكاران اپراتور سامانه 121 مي شود.
نظرات