ایران جزو ۶ کشور تولید کننده توربین گاز و بخار در دنیا است

ایران جزو ۶ کشور تولید کننده توربین گاز و بخار در دنیا است

http://www.bananews.ir/مدیر عامل گروه مپنا گفت: ایران جزو ۶ کشور تولید کننده توربین گاز و بخار در دنیا است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس علی آبادی قبل از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه اولین کارخانه تخصصی ساخت لکوموتیو واقع در کرج، با بیان اینکه گروه مپنا جزوه ۶ کشور تولید کننده توربین گاز و بخار در دنیا است، اظهار داشت: اولین و بزرگترین پیمانکار طراحی تامین و ساخت طرح های نیروگاهی در خاورمیانه و کشور هستیم.

وی ادامه داد: امروزه سازنده توربین های گازی دنیا، بزرگترین دانش فنی در عرصه برق در خاورمیانه و بزرگترین سرمایه گذار در منطقه هستیم.

مشاور وزیر نیرو گفت: ارائه خدمات بهره برداری، تعمیر و نگهداری و سایر خدمات فنی و مشتریان از جمله سایر خدمات ما است.

مدیر عامل گروه مپنا افزود: ۵۷ هزار و ۴۲۹ مگاوات برق تولیدی نیروگاه های کشور است که ساخته شده و یا در دست احداث است که در دوره های اخیر بیشترین ظرفیت های نیروگاهی بوده است.

وی با بیان اینکه رتبه ۱۸ را در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی داریم، افزود: اولین سیستم سی اچ پی آب شیرین کن با رندامان بالا در قشم در همین دوره دولت به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: هر توربین این طرح ۲۵ مگاوات برق و ۹ هزار متر مکعب آب تولید می کند که نیازی به سوخت ندارد.

وی گفت: توربین های گازی ۲۵ مگاواتی، توربین و نیروگاه های بخاری بزرگ ۳۲۵ مگاواتی، توربین های بادی دو و نیم مگاواتی از جمله تولیدات ما است.

وی در خصوص کارهای صورت گرفته تا کنون،‌ افزود: ‌در عرصه نفت و گاز پیمانکار عمومی پروژه های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، ‌فعال بودن در عرصه های بالا دستی، ‌میان دستی و پایین دستی، تجهیزات مبادی نفت و گاز به سیستم های اندازه گیری، سازنده توربوکمپرسوها که ‌امروز ما در صنعت حمل و نقل ریلی زیر ساخت مشابه دارد.

مدیر عامل گروه مپنا گفت: مدیریت و اجرای پروژه های برقی کردن خطوط راه آهن و راه آهن سریع السیر ای پی سی، تامین و ساخت ناوگان ریلی، جذب،‌ توسعه و بومی سازی تکنولوژی ریلی در کشور، ‌مدیریت ساخت داخل و توسعه تجهیزات ریلی، از جمله خدمات ما است.

منوریل قم ۲۲ بهمن افتتاح می شود

مشاور وزیر نیرو افزود: در حال حاضر پروژه منوریل قم در ۲۲ بهمن ماه امسال آماده می شود که برای مسائلی برای مدیریت شهری داشت.

مدیر عامل گروه مپنا اظهار داشت: پروژه قطار شهری اصفهان و خط دو کرج از جمله طرح های مهر ماندگار است.

 

    نظرات