نیکزاد: بزرگترین تونل ریلی کشور در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران راه اندازی می‌شود

نیکزاد: بزرگترین تونل ریلی کشور در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران راه اندازی می‌شود

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی بزرگترین تونل ریلی کشور در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران خبر داد و افزود: این تونل که در سال جاری افتتاح می‌شود ۱۰ کیلومتر طول و ۲۲ متر عرض دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد قبل از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه اولین کارخانه تخصصی ساخت لوکوموتیو واقع در کرج اظهار داشت: هدف دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که بتوانیم ۱۸ درصد جابجایی مسافران کشور را از طریق خطوط ریلی انجام دهیم.

وی ادامه داد: این افتتاحیه نشان از بالندگی، خودباوری، اراده و توانمندی ایران است و امروزه خارج از مرزهای نظام شاهد توانمندی متخصصان کشورمان هستیم.

نیکزاد با بیان اینکه در سال ۸۴ شبکه ریلی کشور ۱۱ هزار و ۴۲ کیلومتر بوده است اضافه کرد:‌هم اکنون ۱۲ هزار و ۴۸۲ کیلومتر خطوط ریلی در کشور توسط راه آهن و وزارت راه و شهرسازی در دست احداث است.

بزرگترین تونل ریلی کشور در منطقه ۱۷ ۱۸ تهران ساخته می شود

وی از راه اندازی بزرگترین تونل ریلی کشور در منطقه ۱۷ ۱۸ تهران خبر داد و افزود: این طرح در جهت رفاه مردم تهران است که ۱۰ کیلومتر طول این تونل با عرض ۲۲ متر است که ۴ ریل همزمان می‌تواند در آن رفت و آمد کند که در سال جاری افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برقی کردن قطار تهران به مشهد در دست اقدام است افزود: اما یک کار بزرگتر در دست اقدام است و آن این که در تمام نقاط کشور امکان ارتباط با کشورهای همسایه را میسر سازیم و هم اکنون برقراری ارتباط با کشورهای ترکمنستان، قرقیزستان، عراق، سوریه، افغانستان، هندوستان، آذربایجان، سوریه و آسیای جنوب شرقی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۸۸ کیلومتر راه آهن در دست ساخت است که مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و همچنین اتصال ایران به چین را فراهم می‌کند، اضافه کرد: در حال حاضر ۴ استان فارس، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و همدان به شبکه ریلی کشور وصل شده‌اند و این می تواند الگویی برای دولت‌های بعدی باشد.

نیکزاد گفت:‌عزم و اراده دولت بر این بود که پروژه‌های بزرگ را به اتمام برساند که در بخش پروژه مهر ماندگار ۱۷۰ پروژه بزرگ در حوزه وزارت راه و شهرسازی به اتمام خواهد رسید. با اجرای این پروژه‌ها گیلان و کردستان،‌ کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی، ‌اردبیل و کرمانشاه به شبکه ریلی وصل خواهد شد.

وی همچنین گفت: ۴۸۰ میلیون یورو با شرکت مپنا قرارداد داریم که قرار است ۱۵۰ لوکوموتیو مسافری ساخته شود و در فاز نخست این طرح ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و همچنین در فاز دوم ۷۵۰ نفر جذب خواهند شد.

    نظرات