باغهای ایرانی تجلی گاه اندیشه ایرانی است

باغهای ایرانی تجلی گاه اندیشه ایرانی است

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: باغهای ایرانی تجلی گاه اندیشه ایرانی است که با مراجعه به طبیعت آن گونه های گیاهی و نوع گزینش وآرایش آن مبین این موضوع است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسن موسوی صبح چهارشنبه درمراسم نکوداشت ثبت جهانی باغ تاریخی فین و بافت فرش کاشان درفهرست یونسکو افزود: مقوله باغ ایرانی یکی از ابتکارات بدیع ایرانیان است که با بهره گیری از آن در سرزمین خشک اجرایی شده چنانچه به روایت بسیاری از جهانگردان این باغات همانند قطعه ای از بهشت است.

وی ادامه داد: موضوع باغات ایرانی در اندیشه و هنر ایرانیان نیز تجلی داشته است چنانچه در صنایع دستی قالیبافی و... موضوع باغات به چشم می خورد و دارای جایگاه ویژه ای است.

موسوی ادامه داد: ثبت ۱۵ اثر که یکی از آنها باغات ایرانی افتخار بزرگی برای ملت ایران و مردم کاشان به شمار می رود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به ثبت میراث ناملموس کاشان نیز اظهار داشت: ما شاهد ثبت جهانی مقوله مهارت های بافت فرش در کاشان بوده ایم که این نیز نکته ای قابل توجه است زیرا فرش ایرانی یکی از نقاط اوج هنر به شمار می رود که شهرت جهانی دارد.

موسوی در ادامه سخنان خود پاسداری از دانش سنتی فرش کاشان و حمایت از اساتید و بافندگان این رسته هنری را امری ضروری و مهم خواند.

    نظرات