کمیته مصالح ساختمانی

کمیته مصالح ساختمانی

http://www.bananews.ir/روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان به نقل از دبیر کمیته مصالح ساختمانی استان گفت : سومین جلسه کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی استان در محل این اداره کل برگزار گردید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا مندل زاده گفت : در این جلسه موضوع مصوبه شورای عالی استاندارد در مورد اجباری اعلام شدن استانداردهای ۵۹۶۱ - ۵۹۶۲ و مجموعه استانداردهای ۳۸۳۴ در خصوص آزمون‏های تایید جوشکاران و نیز الزامات کیفی جوشکاری ذوبی مواد فلزی مطرح گردید.

مدیرکل استاندارد خوزستان که رییس کمیته مصالح ساختمانی استان نیز می باشد از آغاز اجرای این استانداردها و کنترل جوش اسکلتهای فلزی از ابتدای شش ماهه دوم سال ۱۳۹۱ خبر داد.

رضا دهدشتی‏زاده گفت : اقدامات اولیه جهت آموزش ، اطلاع ‏رسانی و تایید صلاحیت شرکتهای بازرسی جوش جهت کنترل جوش اسکلتهای ساختمانی آغاز شده است.

وی افزود : با توجه به گستردگی و اهمیت اسکلت‏های فلزی در سطح استان خوزستان و ضعف موجود در اجرای جوشکاری این گونه سازه ‏ها ، اجرای این استاندارد می‏تواند تاثیر بسزایی در کیفیت ساخت و سازهای شهری داشته باشد . بدون شک همکاری و هماهنگی دستگاه‏های مجری و دست‏ اندرکاران ساختمان اعم از سازمان نظام مهندسی ساختمان ، راه و شهرسازی ، شهرداری‏ها و دفتر فنی استانداری جهت اجرای صحیح این استاندارد غیرقابل انکار می باشد.

وی همچنین مجدداً از هموطنان خوزستانی خواست تا با خرید مواد و مصالح دارای نشان استاندارد هم نسبت به تامین سلامت ساختمان اقدام کنند و هم با توجه به همکاری ناظران و پلیس‏های ساختمان جهت کنترل استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها موجبات توقیف عملیات اجرای ساختمان را فراهم نکنند.

 

    نظرات