خسارات فراوان سیل در خراسان شمالی

خسارات فراوان سیل در خراسان شمالی

http://www.bananews.ir/مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سیل شب گذشته در این استان خسارات فراوانی به بار آورده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید علی میرکریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پیش از بارش باران در چند روز گذشته هشدارهای لازم مبنی بر احتمال وقوع سیل به شهروندان و مردم خراسان شمالی داده شده بود، اظهار داشت: سیل روز و شب جمعه در استان، خسارات مالی فراوانی داشته اما خوشبختانه هنوز هیچ گزارشی مبنی بر داشتن تلفات جانی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه غالب خسارات سیل در شهرستان‌های مانه و سملقان و بجنورد روی داده است، عنوان کرد: سیل در این ۲ شهرستان خسارات فراوانی را به اراضی کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، راه‌های روستایی، پل‌ها و ... وارد کرده است.

میرکریمی افزود: در شهرستان مانه و سملقان سیل مسیر ارتباطی آشخانه به شهرآباد نیروی هوایی را مسدود کرده و هم اکنون عملیات بازگشایی این مسیر با تلاش نیروهای مربوطه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این سیل در برخی محورهای ارتباطی این شهرستان نیز با تخریب پل، رفت و آمد خودروهای عبوری را با مشکل روبرو کرده و در چند روستا نیز سبب قطعی برق شده است.

این مسئول با اشاره به خسارت‌های سیل در شهرستان بجنورد نیز اظهار داشت: غالب خسارات در این شهرستان مربوط به اراضی کشاورزی بوده و در چند روستای هم مرز با شهرستان شیروان نیز آبگرفتگی منازل روی داده است.

وی با بیان اینکه هنوز فرم‌های اولیه میزان خسارات از روسای بحران شهرستان‌ها دریافت نشده است، افزود: میزان دقیق خسارات وارده پس از دریافت گزارش از فرمانداران اعلام می‌شود.

یادآور می‌شود از ابتدای سال جاری تاکنون بلایای طبیعی بیش از ۵۰ میلیارد تومان خسارت مالی به این استان وارد کرده و در زمینه خسارت‌های جانی نیز ۸ نفر تنها به دلیل گرفتار شدن در سیل، جان خود را از دست داده‌اند.

    نظرات