آپارتمان فروش‌ها مراقب تماس‌های تلفنی باشند

آپارتمان فروش‌ها مراقب تماس‌های تلفنی باشند

http://www.bananews.ir/افرادی که خودشان را مشاور املاک معرفی می‌کنند در تماس تلفنی با فایل‌های فروش واحد مسکونی در تهران، در نقش خریدار وارد بازار می‌شوند و بعد از خرید آن را بلافاصله یا چند روز بعد با قیمت بالاتر به بازار عرضه می‌کنند.

اقدام این افراد که به «فایل دزد» معروف شده‌اند، فعالیت مشاوران املاک دارای مجوز را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مشاوران املاک معتبر به فروشنده‌ها توصیه می‌کنند این روزها برای در امان ماندن از فایل دزدها بهتر است به تماس تلفنی متقاضیان خرید پاسخ ندهند و از آنها بخواهند حضوری درخواست شان را مطرح کنند.

این روزها نحوه برخورد اغلب مشاوران املاک در تماس‌های تلفنی با متقاضیان مسکن، گویای این مساله است که در بازار معاملات مسکن «دست بالای دست» زیاد شده است! به همین خاطر از نوع رفتار دلالان مسکن کاملا مشخص است که از اینکه جزئیات فایل‌های فروش را در ارتباط تلفنی در اختیار متقاضی قرار دهند، بیم دارند؛ چراکه بعد از پاسخ به یکی دو سوال مشتری، آنها اظهار می‌کنند که شما مشتری هستید یا مشاور املاک؟

بنگاهداران مسکن معمولا حضور یکسری دلال در بازار خرید و فروش املاک در هر منطقه را به خریداران گوشزد کرده‌اند. آنهایی که واحدهای اکازیون را در اولین فرصت خریداری می‌کنند و در بهترین فرصت برای سوءاستفاده به خریدار واقعی عرضه می‌کنند.

در حال حاضر بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی، مدتی است با رکود مواجه شده است و به همین خاطر ممکن است عده‌ای از فروشنده‌ها با توجه به شرایط موجود به هر دلیلی واحدشان را با قیمت ارزنده یا با شرایط ویژه به بازار فروش عرضه کنند و از آنجایی که این روزها تشخیص قیمت واقعی و غیرحقیقی در بازار مسکن به کاری دشوار تبدیل شده است، گاهی اوقات متقاضیان توانایی شناسایی قیمت‌های منصفانه را ندارند یا اینکه شک و شبهه مانع از اعتماد آنها به نرخ ارزنده پیشنهاد شده، می‌شود؛ به همین دلیل آن دسته از خریدارانی که به عنوان دلال در بازار حضور دارند به سراغ چنین واحدهایی می‌روند و طی چندین سوال به اکازیون بودن این فایل‌ها پی می‌برند و آنها را خریداری می‌کنند تا چند روز بعد با سود بیشتر آن را به متقاضیان واقعی به فروش برسانند.

با این تفاسیر برخی از مشاوران املاک ترجیح می‌دهند جزئیات بیشتر فایل‌هایی که برای فروش به بازار سپرده‌اند را در زمان ملاقات حضوری مشتریان، عنوان کنند نه به صورت تلفنی؛ زیرا از این طریق آنها مطمئن می‌شوند که فایل فروش خود را به خریدار واقعی معرفی کرده‌اند نه به دلال یا همکار خود. عده‌ای از بنگاهداران تاکید می‌کنند که فقط دلالان در بازار مسکن به دنبال سودجویی نیستند؛ زیرا برخی از همکاران خودشان دست به چنین اقدامی می‌زنند، آنها مشخصات فایل را با ترفندهای خود به دست می‌آورند و شروع به مشتری‌یابی می‌کنند.

این مساله به طور واضح در بازار قابل رویت است؛ چراکه در برخی از آگهی‌های فروش عنوان شده «بدون واسطه» یا «تماس فقط از سوی خریدار واقعی».

    نظرات