جایگزینی آپارتمان با درخت در چند نقطه پایتخت

جایگزینی آپارتمان با درخت در چند نقطه پایتخت

http://www.bananews.ir/رییس شورای‌شهر تهران درباره پرونده‌ای که هفته گذشته درباره ساخت‌وساز در باغات محله ازگل در شورا مطرح شد، گفت: از بین رفتن باغات تنها به منطقه ازگل ختم نمی‌شود و در محدوده طرشت نیز وضعیت مشابهی وجود دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران همچنین به تخریب بخش زیادی از باغات منطقه شمیران در طول سال‌های گذشته اشاره کرد و به ایسنا گفت: اراضی بسیاری از باغات این منطقه تفکیک و هم‌اکنون فضای مشجر آنها به آپارتمان تبدیل شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از بین بردن باغات «ازگل» در غفلت شورای شهر رخ نداده است، افزود: این طور نیست که به یک باره حجم عظیم درختان کهن باغات «ازگل» از بین رفته باشد بلکه این اتفاق به صورت تدریجی رخ داده است. رییس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه ممکن است کمیسیون ماده ۷ از تخریب این باغات بی‌اطلاع بوده باشد؟ تصریح کرد: کلیه مصوبات کمیسیون ماده ۷ در راستای حفظ حراست از باغات و فضای سبز شهر است، قطعا این کمیسیون مصوبه‌ای که مجوز تخریب چندین هزار مترمربع از باغات ازگل را صادر کند، نداشته است.

وی یادآور شد: اعضای این کمیسیون گاهی برای تعیین تکلیف یک درخت کهنسال ساعتی به بحث می‌نشینند و تلاش می‌کنند با تغییر نقشه و توصیه راهکارهای این چنینی، درخت را حفظ کنند.

چمران با اشاره به اینکه فضای سبز پایتخت شرایط خوبی ندارد، تاکید کرد: اگرچه سرانه فضای سبز در سال‌های اخیر افزایش یافته اما نهال‌های چند ساله قطعا جای درختان کهنسال را برای پایتخت نمی‌گیرند و ارزش بی‌نظیر درختان کهن باغات با کاشت چند نهال به جای آن برابری نمی‌کند.

 

    نظرات