احتمال تغییر زمان برگزاری آزمون دکتری

احتمال تغییر زمان برگزاری آزمون دکتری

http://www.bananews.ir/سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور از پیشنهاد این سازمان برای تغییر زمان برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابراهیم خدایی در گفت‌‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه برگزاری آزمون دکتری در زمان فعلی یعنی اواخر فروردین ماه زمان مناسبی نیست، اظهارکرد: از آنجا که با روند فعلی، دانشگاه‌ها فرصت لازم برای انجام مصاحبه از مجازین آزمون دکتری و اعلام نتایج را ندارند، امکان دارد زمان برگزاری آزمون دکتری از سال آینده به پیش از پایان سال یعنی محدوده‌ زمانی اواخر دی ماه تا اوایل اسفند ماه موکول شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون دکتری برای دو مرتبه در هر سال منتفی است، به ایسنا گفت: آزمون دکتری در بیش از ۲۸۵ رشته برگزار می‌شود که بنابراین باید برای هر رشته در پنج درس سوال طراحی شود، در واقع باید برای حدود ۱۴۰۰ درس، سوال طراحی کرد که این مساله نیازمند زمان و زحمت زیادی است.بنابراین برگزاری آزمون دکتری برای ۲ مرتبه در سال منتفی است.

خدایی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و مسایل مطرح شده، پیشنهاد شده است که آیین‌نامه برگزاری آزمون دکتری مورد بازنگری قرار گیرد که این بازنگری شامل مواد امتحانی، زمان امتحان، برگزاری آزمون و غیره است.

    نظرات