سند اراضی حفاظت شده به نام محیط زیست نیست

سند اراضی حفاظت شده به نام محیط زیست نیست

http://www.bananews.ir/مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سند هیچ یک از اراضی چهارگانه حفاظت شده به نام سازمان محیط زیست نیست گفت: بر این اساس سازمان محیط زیست به عنوان شخص ثالث حق شکایت علیه زمین خواران در دادگاه را ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رسول علی اشرفی پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر سند تمام اراضی ملی به نام سازمان جنگلها و مراتع است وحتی سند اراضی چهارگانه حفاظت شده نیز به نام سازمان محیط زیست صادر نشده است.

به گفته وی، بنابراین هنگامی که زمین خواری و تصرف اراضی در مناطق تحت حفاظت محیط زیست رخ می دهد محیط زیست در نقش شخص ثالث نمی تواند طرح دعوی و شکایت کند بلکه تنها می تواند به سازمان جنگلها گزارش دهد و این سازمان شکایت کند که در مواردی منابع طبیعی با محیط زیست همکاری لازم را نمی کند.

اشرفی پور اظهار داشت: این در حالی است که در مواقعی که سازمان جنگلها زمینی را به وزارت مسکن واگذار می کند برای آن سند صادر می کند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سازمان جنگلها باید پلاک دقیق مستثنیات اشخاص را در اختیار سازمان محیط زیست قرار دهد تصریح کرد: حتی سازمان محیط زیست پلاک و مشخصات دقیق مستثنیات مردم در اراضی ملی را ندارد تا در صورت تجاوز افراد از حریم مستثنیات شخصی بتواند با آنها برخورد کند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در رابطه با برخورد با زمین خواری در اراضی تحت حفاظت محیط زیست وجود دارد نبود آموزشهای لازم در این خصوص به محیط بانان است زیرا به محیط بانان تنها آموزش برخورد با شکارچیان و صیادان داده می شود در حالیکه آنها نیز مانند جنگل بانان باید آموزشهای لازم در برخورد با زمین خواران را ببینند.

    نظرات