آب در دشتخاک زرند جیره بندی شد

آب در دشتخاک زرند جیره بندی شد

http://www.bananews.ir/مدیر امور آب و فاضلاب روستایی زرند از جیره بندی آب در دشتخاک زرند خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا زنگی آبادی با بیان اینکه آبرسانی به ۹۳ روستا از ۱۱۰ روستای زیر پوشش این اداره به طور سیار انجام می شود افزود: بر اثر خشکسالی های پی در پی، آب ۲۱ حلقه چاه و ۱۸ دهنه چشمه بین ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: خشکسالی‌های متعدد سبب افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی شده و این مساله بسیاری از مناطق به ویژه منطقه رشک ها، سیریز، شعبجره، جرجافک و سبلوئیه را دچار مشکل کرده است.

این مسئول اظهار داشت: برای جبران کمبود آب شرب این روستاها، با تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

زنگی آبادی بر لزوم همکاری و مشارکت مردم برای مدیریت صحیح مصرف آب تاکید کرد و گفت: در راستای رفع مشکلات، کار مطالعات برای انتقال آب در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با مساعدت و توجه ویژه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان و تامین اعتبار لازم برای اجرای حدود ۶۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در آینده مشکل آب اشامیدنی مردم این مناطق مرتفع می شود.

زنگی‌ آبادی از جیره‌ بندی آبرسانی در دهستان‌ دشتخاک خبر داد و گفت: آب این منطقه با استفاده از سه حلقه چاه تامین می شود که با کاهش بیش از ۴۵ درصدی دبی آب این مناطق، آب آشامیدنی به صورت ۲۴ ساعت جیره‌ بندی تامین شده است.

مدیرامور آب و فاضلاب روستایی زرند، بیان داشت: این اداره هم ‌اکنون به ۲۰ هزار مشترک خدمات‌ رسانی می‌کند.

شهرستان زرند در ۷۵ کیلومتری شمال‌ کرمان قرار دارد و دارای ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد حدود ۵۲ هزار نفر را جمعیت روستایی تشکیل می‌‌دهد.

    نظرات