۳۵ شهرستان در طرح توسعه راه‌آهن، ایستگاه خواهند داشت

۳۵ شهرستان در طرح توسعه راه‌آهن، ایستگاه خواهند داشت

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از قرار گرفتن ۳۵ شهرستان در مسیر توسعه شبکه ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تعداد ‌ایستگاه در رشد و توسعه شبکه ریلی پارامتر تعیین‌کننده‌ای نیست.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از ایستگاه‌ها مجازی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان این‌که در مسیر تهران ـ مشهد ۱۶ ایستگاه قرار دارد، ادامه داد: ایستگاه‌ها در فاصله ۲۰ کیلومتری از یکدیگر هستند.

صاحب‌محمدی خاطرنشان کرد: با اجرای سیستم تراک‌بندی ایستگاه‌ها مجازی می‌شوند. یعنی با استقرار مراکز الکتریکی ایستگاه‌هایی ایجاد می‌شود که با مراکز راه‌آهن ارتباط برقرار می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تراک‌بندی ایستگاه‌ها فاصله مجازی ایستگاه‌ها را به پنج کیلومتر کاهش می‌دهد، گفت: با افزایش تعداد ایستگاه‌های مجازی با تراک‌بندی، می‌توان تعداد بیشتری قطار در خطوط به حرکت درآورد.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از شهرها در کشور در برنامه توسعه راه‌آهن دارای ایستگاه باری و مسافری خواهند شد، گفت: در این طرح حدود ۳۵ شهرستان در مسیر شبکه ریلی قرار می‌گیرند که ایستگاه‌های مسافری خواهند داشت.

صاحب‌محمدی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های باری نیز بیشتر برای هدایت قطارهاست که حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ ایستگاه را شامل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به سفرهای مسافری از ابتدای تابستان گفت: معمولا در این سفرها از مردم نظرسنجی می‌کنیم. اگر شکایتی وجود نداشته باشد غیرطبیعی است. زیرا دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات در طول خدمات‌رسانی حتما مشکلاتی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر جلوتر می‌رویم و خطوط ریلی و کیفیت خدمات را افزایش می‌دهیم شکایات مردمی کمتر می‌شود و ما سعی می‌کنیم در حد توان به شکایات رسیدگی کنیم.

    نظرات