محله جدید مستاجران تهران

محله جدید مستاجران تهران

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی پنج‌شنبه گذشته در بازدید از پروژه‌ای که دو ماه پیش کلنگ ساخت آن در مجاورت تهران برای اجاره‌نشین‌های پایتخت زمین زده شد، خطاب به انبوه‌سازان این پروژه اعلام کرد: طبق جدول زمان‌بندی برای تحویل به موقع واحدها، زمان را مدیریت کنند. در این پروژه ۸۰ هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت – قیمت تمام‌شده حداکثر ۶۰ میلیون تومان – در شهر جدید پردیس ساخته می‌شود که مطابق مقررات مسکن مهر فقط به فاقدین مسکن ساکن تهران واگذار خواهد شد. تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر برای پیش‌خرید این واحدها نام‌نویسی کرده‌اند که در صورت حائز شرایط بودن باید بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برای پیش‌پرداخت پول واریز کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزارت راه‌وشهرسازی نقشه مکانی پروژه‌ای را که ماه گذشته برای واگذاری به اجاره‌نشین‌های پایتخت، در شرق تهران کلنگ‌زنی کرده بود منتشر کرد.

جزئیات این نقشه نشان می‌دهد: پروژه ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در شهر جدید پردیس در سه ناحیه به ترتیب در شمالی‌ترین نقطه پردیس، جنوبی‌ترین نقطه پردیس و مرکز پردیس جانمایی شده که در هر یک از این سه ناحیه، سه مدل متفاوت از مجتمع‌های مسکونی با قیمت‌های غیریکسان احداث می‌شود.

پروژه اول با ظرفیت ۳۵ هزار واحدمسکونی در شمال شهر جدید پردیس و در مجاورت شهرستان لواسان قرار دارد که به‌صورت برج‌های ۱۵ طبقه ساخته می‌شود و هم‌اکنون مراحل ساخت این برج‌ها شروع شده است.

پروژه دوم در جنوب پردیس به‌صورت نیمه‌ویلایی –ساختمان‌های سه تا ۵ طبقه حداکثر ۱۰ واحدی- تعریف شده که در منطقه‌ای تحت عنوان دره‌بهشت ساخته می‌شود و پروژه سوم نیز در مرکز شهر جدید پردیس به‌صورت ساختمان‌های ۱۲طبقه احداث می‌شود.

شرکت عمران شهر جدید پردیس بعد از ثبت‌نام بیش از ۱۰۰ هزار خانوار مستاجر ساکن تهران برای دریافت این واحدها که در نیمه دوم خرداد از طریق ادارات پست انجام شد، از دوهفته پیش اقدام به بررسی مدارک ثبت‌نام کننده‌‌ها و پالایش متقاضیان کرده طوریکه در صورت حائزشرایط بودن افراد، با ارسال «پیامک» به آنها، سه روز برای مراجعه حضوری متقاضیان واجدشرایط مهلت درنظر گرفته شده‌است.

متن «پیامک» به این شرح است: «متقاضی محترم مسکن‌مهر جهت انتخاب پروژه و دریافت برنامه تقریبی واریز وجه حداکثر ۳روز فرصت دارید به واحد کارگزاری مسکن‌مهر شهر جدید پردیس مراجعه فرمایید.»

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» پردیس وجه اولیه برای دریافت از متقاضیان واجدشرایط را در هر یک از این سه پروژه به این شرح اعلام کرده است: در پروژه اول ۵ میلیون تومان و در پروژه‌های دوم و سوم ۱۰ میلیون تومان.

علت اختلاف بین مبالغ پیش‌خرید این واحدها به متراژ و موقعیت پروژه‌ها مربوط می‌شود. در پروژه کوزو که به صورت برج ساخته می‌شود به دلیل اینکه تعداد واحدها در هر برج زیاد است و در عین حال متراژ واحدها کمتر از ۶۰ مترمربع است، قیمت فروش آن نیز کمتر پیش‌بینی شده است.

اما در پروژه دره‌بهشت که خانه‌ها نیمه‌ویلایی ساخته می‌شود و کمترین تراکم آپارتمانی را دارد، قیمت پیش‌خرید دوبرابر برج‌ها تعیین شده است.

۳شیفت کار کنید

درباره این سه‌پروژه مهدی هدایت مدیرعامل شهر جدید پردیس از ۳شیفت‌شدن کار ساخت‌وساز در آنها خبر داد و گفت: مقرر شده پیمانکاران پروژه ۸۰ هزار واحدی در ۳ شیفت سرعت اجرا را دو برابر کنند.هدایت تفاوت شاخص در این پروژه با سایر پروژه‌های مسکن‌مهر را در تامین منابع مالی عنوان کرد و افزود: در این پروژه دو منبع مالی از ابتدای مراحل ساخت‌وساز به سازنده‌ها تزریق می‌شود. منبع اول وام بانکی است و منبع دوم آورده‌نقدی متقاضیان است در حالی که در پروژه‌های مسکن‌مهر تقریبا تا انتهای مراحل ساخت، سازنده فقط از وام‌بانکی بهره می‌برد.

پیش‌خریداران این ۸۰ هزار واحد مسکونی در هر فصل باید حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان پرداخت کنند و پیش‌بینی شده پاییز۹۲، واحدها تحویل‌شان شود.

توصیه وزیر به جوان‌ترین پروژه مسکن‌مهر

وزیر راه‌وشهرسازی پنج‌شنبه گذشته با حضور در شهر جدید پردیس از مراحل ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی‌‌ ارزان‌قیمت در سه‌نقطه بکر این شهر بازدید کرد.این پروژه جوان‌ترین ساخت‌وساز مسکن‌مهر محسوب می‌شود که اوایل امسال با تشخیص وزیر در مجاورت پایتخت برای رفع نیاز بازار اجاره‌نشین‌ها تعریف شد.در حال حاضر در کل کشور همه ۲ میلیون واحد مسکونی‌مهر از میانگین پیشرفت‌فیزیکی ۸۳ درصد برخوردارند اما موقعیت بازار مسکن تهران باعث شده، در نزدیک‌ترین نقطه به پایتخت، ساخت ۸۰ هزار واحد جدید با قیمت‌ تمام‌شده ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در دستور کار قرار بگیرد.تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر برای پیش‌خرید این واحدها ثبت‌نام کرده‌اند.آن طور که علی نیکزاد می‌گوید، این آپارتمان‌ها فقط به خانوارهای اجاره‌نشینی که چندین سال ساکن تهران بوده‌اند و فاقد مسکن‌ملکی هستند، پیش‌فروش می‌شود.گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» که در بازدید پنج‌شنبه وزیر از پردیس حضور داشت، حاکی است: در هر سه نقطه این پروژه، انبوه‌سازان کارگاه‌های ساختمانی را تجهیز کرده‌اند؛ طوری که در منطقه کوزو پایه‌های حداقل ۵ برج - فونداسیون - وارد زمین‌ شده، در منطقه دره‌بهشت آماده‌سازی زمین در جریان است و در منطقه‌سوم نیز وضعیت‌مشابه برقرار است.نیکزاد در این بازدید به انبوه‌سازان هر سه پروژه توصیه کرد: با توجه به سردسیر بودن پردیس و زمستان زودرس در این منطقه، سرعت ساخت را افزایش دهند تا سرما تاخیری در اجرای پروژه ایجاد نکند.

 

    نظرات