مردم در انتظار اتفاقات آینده بازار مسکن

مردم در انتظار اتفاقات آینده بازار مسکن

http://www.bananews.ir/زمانی که تعداد معاملات و خرید و فروش در بازار مسکن بسیار کم است، نمی‌توان گفت که تورم در این حوزه‌ اقتصادی وجود دارد. مردم منتظر هستند ببینند چه اتفاقی در بازار مسکن رخ می‌دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تقی رضایی _ مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران _ در گفت‌وگو با ایسنا قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها را کنترل شده اعلام و اظهار کرد: زمانی که معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود، چه‌طور می‌توان گفت که قیمت‌ها در بازار مسکن افزایش پیدا کرده است؟

وی ادامه داد: عمده‌ترین دلیل این رکود نیز این است که مردم منتظر هستند ببینند چه اتفاقی در آینده در بازار مسکن رخ می‌دهد.

رضایی با تاکید بر این‌که ما با اتخاذ سیاست‌هایی در پی کنترل قیمت‌ها چه در بازار اجاره و چه در بازار خرید و فروش هستیم، خاطرنشان کرد: ساخت مسکن در شهر تهران و افتتاح‌های مسکن مهر مهم‌ترین سیاست‌های ما در کنترل بازار است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران گفت: در حال حاضر در بحث اجاره‌بها شکل عرضه‌ی واحد‌های استیجاری به متقاضیان تغییر کرده و مالکان بیشتر ترجیح به دریافت رهن کامل و ودیعه هستند.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت در بازار اجاره‌بها در فصل نقل و انتقالات همیشه وجود داشته است، بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم با سیاست‌هایی که اتخاذ کرده‌ایم بتوانیم قیمت‌ها را تعدیل کنیم.

رضایی در پایان تصریح کرد: ما در آینده شاهد نقل و انتقال مردم از خانه‌های استیجاری به خانه‌های خود هستیم. این جابه‌جایی در پروژه‌های در حال اجرا خود عاملی برای کنترل بازار است.

در حالی که اجرای طرح مسکن ویژه در تهران و جابه‌جایی‌ مردم از خانه‌های استیجاری به خانه‌های خود در مسکن‌های مهر سیاست‌های اصلی کنترل بازار اجاره‌بها و خرید و فروش هستند.

میزان تورم در بازار اجاره‌بها هرچند از سوی مسوولان هنوز اعلام نشده است، ولی شواهد نشان‌دهنده‌ی تورمی بالا به خصوص در بازار اجاره‌بها است.

براین اساس، سرمایه‌های مردم که پیش از این در خرید و فروش مسکن جابه‌جا می‌شده است، اکنون به دلیل بالا‌بودن قیمت خانه در بازار اجاره‌بها حرکت می‌کند که این افزایش تقاضا خود موجب بالا‌رفتن قیمت ودیعه و اجاره در مسکن‌های شهر تهران شده است.

با توجه به این‌که هنوز جابه‌جایی‌ها در مسکن مهر به‌طور کامل انجام نشده و مسکن ویژه‌ تهران نیز به بار ننشسته است، بدیهی است که هنوز نمی‌توانند عاملان کنترل بازار مسکن باشد.

    نظرات