نیمه دوم سال قیمت مسکن کاهش می‌یابد

نیمه دوم سال قیمت مسکن کاهش می‌یابد

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک، گفت: منازل مسکونی در مراکز استان‌ها تا متراژ ۲۰۰ مترمربع از معافیت مالکیتی برخوردارند بر این اساس مالکین انصاف را رعایت کنند و اجاره‌ها را خود‌سرانه افزایش ندهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از آذرماه سال گذشته تا تیرماه سال جاری با افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی خرید و فروش مسکن مواجه بودیم اما، تیرماه سال جاری نسبت به سه ماهه اول امسال بازار مسکن راکد شده به طوری که پنج درصد کاهش قیمت در معاملات را داشته‌ایم.

وی افزود: در خرید و فروش زمین نیز افزایش قیمت نداشته‌ایم و اگر هم باشد یک شیب ملایمی به سمت پایین دارد و بازار در این بخش به رکود پیش‌رفته است.

نوروزی همچنین با اشاره به رکود بازار در خرید و فروش مسکن نیز گفت: به دلیل نبود تقاضا از سوی مشتری تعداد معاملات در خرید و فروش مسکن نیز بسیار کم شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک، تصریح کرد: به دلیل افزایش قیمت شدید مسکن در سه ماهه آخر سال گذشته و سه ماهه اول امسال، دیگر استقبالی از سوی مشتریان مسکن انجام نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه دوم امسال بازار مسکن آرام است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود درشش ماهه دوم سال با افت قیمت مسکن مواجه بوده و افزایش قیمتی در این بخش نداشته باشیم.

نوروزی درباره حذف بازار سوداگری مسکن از سوی دولت، گفت: اگر دولت نسبت به ساخت مسکن مهر به طور مستمر ادامه دهد و به موقع به دست مشتری تحویل دهد، دیگر در بخش مسکن حباب ایجاد نمی‌شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک، عدم تقاضا از سوی مشتری و گران‌بودن کالا را از عوامل محدودیت خرید و فروش مسکن عنوان کرد و گفت: عدم استقبال خریدار نیز بر روی قیمت‌ها تاثیر‌گذار است.

    نظرات