واگذاری ۵۶۰۰ مسکن مهر در خراسان جنوبی

واگذاری ۵۶۰۰ مسکن مهر در خراسان جنوبی

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۵۶۰۰ واحد مسکن مهر استان در هفته دولت امسال به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مسعود مالکی در نشست بررسی مشکلات حوزه راه و مسکن در شهرستان نهبندان اجرای امور زیربنایی و روبنایی در مسکن مهر نهبندان نسبت به سایر نقاط استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در فاز اول مسکن مهر نهبندان ۶۲۳ واحد ساخته شده که ۵۳۶ واحد از این فاز در هفته دولت به اعضا واگذار خواهد شد.

مالکی از شروع عملیات اجرایی ۴۱۴ واحدی فاز دوم مسکن مهر در نهبندان نیز خبر داد و گفت: برای فاز سوم مسکن مهر این شهرستان نیز به میزان ۵۰۰ واحد پیش‌بینی شده است که به زودی طرح تفکیکی زمین اجرای این طرح انجام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه مجموع راه‌های استان ۱۳ هزارو ۵۰۰ کیلومتر است، افزود: نهبندان با دارا بودن سه هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی ۲۵ درصد راه‌های استان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: نهبندان به نسبت شهر‌های استان از راه بیشتری برخوردار بوده، از این‌رو توجه به بخش راه این شهرستان ضروری است. قائم مقام وزیر در استان با بیان اینکه در سال مالی گذشته ۱۸ میلیارد تومان از محل منابع مختلف برای طرح‌های راه نهبندان هزینه شده، افزود: اختصاص ۷ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های روستایی و اصلی، اجرای طرح دوبانده شدن محور نهبندان به بیرجند در فاز اول به طول ۳۵ کیلومتر با اعتبار ۴ میلیارد تومان، اختصاص اعتبار ۴ میلیارد تومان به طرح بهسازی محور نهبندان زابل به طول ۴۲ کیلومتر از جمله مهم‌ترین طرح‌های اجرا شده در این مدت است.

وی اجرای طرح بازیافت محور سربیشه به نهبندان به طول ۳۵ کیلومتر و با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و اجرای مطالعات محور ۴۵۰ کیلومتری نهبندان به نای بند استان کرمان با اعتبار ۱۷۶ میلیون تومان را از دیگر این پروژه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: در سال مالی جاری نیز با اختصاص اعتبارات ویژه ملی و عمرانی، اجرای طرح تعریض دو بانده شدن محور نهبندان به زابل به طول ۳۵ کیلومتر، روکش قطعه دوم محور سربیشه به نهبندان به طول ۵۸ کیلومتر، اجرای طرح‌های مطالعاتی روکش آسفالت محور شوسف تا انتهای حوزه نهبندان به سمت سربیشه به طول ۷۵ کیلومتر و فاز دوم دو بانده شدن محور شوسف به سربیشه به طول ۹۰ کیلومتر در این شهرستان عملیاتی می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه مساحت شهرستان نهبندان ۶۲۳ هکتار است از اجرای ۷۰ درصد طرح تفصیلی نهبندان خبر داد و افزود: تا هفته دولت طرح جامع تفصیلی نهبندان به صورت کامل اجرا می‌شود.

مالکی از اختصاص سه هکتار زمین به محدوده شهر شوسف و واگذاری آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع مشکل کمبود زمین و اجرای مطلوب طرح مسکن مهر به این شهر خبر داد و گفت: طرح جامع تفصیلی این شهر تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

    نظرات