سیمان فارس و خوزستان همایش محیط زیست برگزار کرد

سیمان فارس و خوزستان همایش محیط زیست برگزار کرد

http://www.bananews.ir/سنگ‌های معدنی باارزش فارس به عنوان ضایعات، دور ریخته می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) چهارمین همایش رابطین، مدیران و مسوولان محیط‌زیست شرکت های تابعه سرمایه‌گذاری تامین و سیمان فارس و خوزستان به میزبانی شرکت سیمان فارس نو در شیراز برگزار شد. مدیرکل محیط زیست فارس در این همایش با تقدیر از اقدام مدیران شرکت سیمان فارس نو برای بهسازی تجهیزات این کارخانه گفت: در این راستا شرکت سیمان فارس نو در نخستین قدم سرمایه‌گذاری ۱/۳ میلیارد تومانی برای نصب فیلتر انجام داده که این رقم در صنعت سیمان کشور به ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

ابراهیمی کارنامی با انتقاد از نبود مدیریت معادن افزود: متاسفانه سنگ‌های با ارزش معادن فارس که سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند، بدون ایجاد ارزش افزوده از بین می‌روند و سنگ‌هایی که می‌تواند فرآوری شده و ارزش افزوده و درآمد خوبی نصیب کشور کنند به عنوان ضایعات دور ریخته می‌شوند. این مقام مسوول با تاکید بر آن که شعار گرایی باعث حفظ محیط‌زیست نمی‌شود، گفت: شاید یکی از دلایل چالش‌ها در حوزه محیط‌زیست غافل شدن از اهمیت محیط بانی باشد که امیدوارم با توجه بیشتر به این قشر، بخشی از معضلات حوزه زیست‌محیطی حل شود.

همچنین حدیقه، عضو هیات مدیره شرکت سیمان فارس‌نو هم با تاکید بر نقش استفاده از فیلترهای مناسب برای افزایش سوددهی کارخانه های سیمان گفت: هر چه فیلترهای مرغوب‌تری بر سر دودکش کارخانه‌های سیمان نصب شود، سود بیشتری عاید آنها می‌شود، چرا که گرد و غباری که ازاین دودکش‌ها خارج می‌شود در حقیقت همان سیمان است که می‌توانیم آن را در کیسه بریزیم و بفروشیم.

    نظرات