سال سوم شورا سال پروژه‌های عمرانی در شهر است

سال سوم شورا سال پروژه‌های عمرانی در شهر است



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، عمار ایزدیار در برنامه زنده تلویزیونی "امروز البرز" اظهار کرد: بودجه مدیریت شهری کرج در ششمین دوره شورا، افزایش قابل توجهی یافته به نحوی که در سال ۱۴۰۰ این رقم معادل ۴۴۰۰ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۱ به ۶۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و برای سال جاری نیز حدود ۹۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که رشد بسیار مطلوبی داشته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه سال جاری سال پروژه‌های عمرانی است افزود: ۲ ایستگاه قطار شهری کرج یعنی چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلشهر در این دوره شورا به بهره برداری رسیده است و متروی شهری با بهره برداری غیر تجاری فعالیت می نماید و در هفته دولت نیز ایستگاه سه راه رجایی شهر مسافرگیری می‌کند.

ایزدیار کارکرد مفید قطارشهری در حوزه حمل و نقل عمومی شهر کرج را اتصال به خط ۵ مترو تهران دانست و افزود: تمام تلاش همکارانمان این است که خط قطار شهری کرج به ایستگاه شهید سلطانی متصل شود که پروژه با سرعت مطلوبی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج افزود: با تصویب شورای اسلامی شهر کرج مشکل بهره برداری رام دوم قطار شهری کرج نیز مرتفع گردید و همچنین درخواست خرید ۷ رام قطار به دولت در قالب فاینانس ارائه شده است.

عمار ایزدیار با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر کرج افزود: در سال گذشته ۷۰ دستگاه ون خریداری شد که بخشی از آن وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده است. وی ادامه داد: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی خرید چندین دستگاه اتوبوس نیز انجام شده است که امیدواریم تحویل خودروها با سرعت بیشتری انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به همراهی اعضای شورای اسلامی شهر درجهت توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی شهر کرج گفت: خط بی آر تی در خیابان شهید بهشتی، حد فاصل میدان حصارک تا میدان کرج در دستور کار مدیریت شهری است. عمار ایزدیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص سایر پروژه های قابل بهره برداری همزمان با هفته دولت گفت: بازار روز کاج که بیشتر تعطیل شده بود با رویکرد جدید وارد مدار خدمت رسانی مجدد می شود و همچنین بخشی از بزرگراه شمالی حد فاصل بلوار طالقانی تا آتشگاه زیر بار ترافیک می‌رود که تاثیر بسزایی در روانسازی ترافیک شهری خواهد داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج سرعت پروژه‌های عمرانی را خوب ارزیابی کرد و افزود: احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار جمهوری _ بلوار موذن، با سرعت قابل توجه و مطلوبی در حال انجام است. ایشان همچنین روند اجرایی بزرگترین پروژه مهندسی در شهر کرج یعنی احداث دومین پل بزرگ کشور یعنی پل مشهور به b۰ را خوب ارزیابی کرد و آنرا به لحاظ تکنولوژی در رتبه نخست کشور دانست.

ایزدیار افزود: در اجرای این پل از تکنیک‌های کششی و فلزی استفاده شده و بخشی از تجهیزات مورد نیاز پروژه از خارج از کشور تامین شده است اما محاسبات و اجرای آن توسط متخصصان خبره ایرانی صورت گرفته است. شایان ذکر است با تکمیل پل‌های مشهور به b۰ و b۱ اتصال آزاد راه همت به شهر کرج انجام و پروژه کنارگذر شمالی تکمیل می شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات