به گزارش شهریار ، توسط شهرداری ناحیه یک منطقه از ابتدای سال ۱۴۰۲ برای سهولت تردد شهروندان از معابر در حدود ۷۹۵ مترمربع کف سازی و برای بهسازی آبروها به طول ۶۵۰ متر اقدام به جدول گذاری در معابر سطح حوزه این ناحیه کرده است.
بنا بر اعلام آرش ستاری شهردار ناحیه یک منطقه ۲ تبریز، تشکیل پرونده تخلفیابی ۶۵ مورد، کل پرونده های ارجاعی ۵۵ فقره، وصول پرونده ها ۳۵ مورد و پرونده های در حال رسیدگی توسط شهرداری ناحیه ۱ منطقه ۲۰ فقره است.
سایر فعالیت های شهرداری ناحیه یک منطقه ۲ از قبیل صدور ۱۲۰ اخطاریه و تشکیل ۸۰ زونکن کارگاهی است.
ناحیه ۱ همچنین به منظور احصای مشکلات اهالی سطح حوزه این ناحیه در مساجد حضور یافته و اقدام به رفع مشکلات شهروندان کرده است.
۵ هزار و ۲۰۰ تن جمع آوری زباله و ۳۱۰ تن جمع آوری نخاله و لجن، استفاده از ۳۵۰ تن آسفالت برای لکه گیری معابر، ۵۰۰ مورد تعمیر و ۸۰۰ مورد شستشوی باکس های زباله از دیگر فعالیت های شهرداری ناحیه ۱ منطقه ۲ محسوب می شود.
شستشوی جداول بطول ۴۹۲ هزار و ۸۴۰ متر، شستشوی نرده ها در ۳۶۷ هزار و ۶۵۰ متر در طول پنج ماه گذشته به انجام رسیده و ۲۰ مورد همسطح سازی دریچه های فلزی و پل و ۳۰ مورد جوشکاری و صداگیری پل انجام شده است.
رنگ آمیزی جداول در ۴۰۰ متر طول، ۱۵ مورد نصب سطل زباله، ۲۰ مورد نصب باکس بتنی، ۳۰۰ مورد رنگ آمیزی باکس و دو مورد دیوارکشی در اطراف زمین خالی نیز به انجام رسیده است.
شهرداری ناحیه یک منطقه ۲ همچنین ۲۰ مورد لایروبی کانال و زیرپل در سطح حوزه این ناحیه و ۱۰ مورد بنر برای تعیین تکلیف قطعه های خالی نصب کرده و اقدام به شستشوی آبروهای ۲۵ مسیر کرده است.
شستشوی ۲هزار و ۳۰۰ باکس زباله و صدور ۳۵۰ مورد اخطاریه، تعمیر ۵۰۰ باکس زباله و جمع آوری ۷۰ قلاده سگ بدون صاحب از سطح حوزه شهرداری ناحیه یک منطقه ۲ از فعالیت های پنج ماهه شهرداری ناحیه یک منطقه ۲ محسوب می شود.
ناحیه محوری یکی از برنامه های مهم مدیریت کلان شهرداری تبریز است که با انتخاب شهرداران نواحی و تمرکز زدائی از طریق واگذاری امور به نواحی انجام یافته است که می تواند نقش بسیار سازنده ای در رفع معضلات و مشکلات شهری داشته باشد. شهرداران نواحی سفیران شهرداری برای اجرای نظارت و پایش بیشتر در امور هستند و ناحیه محوری راهگشای حل امور جزئی در مناطق دهگانه شهرداری تبریز است.
نظرات