افتتاح 130طرح برق رساني استان همدان در هفته دولت

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان همدان، علي سهرابي بيدار در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن تبريك هفته دولت با بيان اينكه امروزه اهميت انرژي الكتريكي در ايجاد ثبات و رونق اقتصادي و گسترش و ارتقاء سطح رفاه اجتماعي بر كسي پوشيده نيست، گفت: تامين پايدار انرژي حياتبخش برق براي تمام مشتركين، يكي از مولفه هاي اساسي در مسير رشد و توسعه همه جانبه كشور به شمار مي رود، در همين راستا اين 130 طرح برق رساني  با اعتباري 2 هزار و 369 ميليارد و 97 ميليون ريال در استان همدان به بهره برداري رسيده است.
وي با اشاره به وضعيت شبكه توزيع اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان بيش از 19 هزار كيلومتر شبكه فشار متوسط و فشار ضعيف وجود دارد. تعداد ترانسفورماتورهاي تأمين كننده برق استان 18 هزار و 516 دستگاه با ظرفيت 2 هزار و 451 مگاولت آمپر و تعداد فيدرهاي تغذيه كننده مشتركين 301 فيدر است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه اين شركت به 833 هزار مشترك در 5 تعرفه خانگي، صنعتي، كشاورزي، اداري و ساير مصارف خدمت رساني مي كند، گفت: با تلاش شبانه روزي خدمتگزاران برق تمام مناطق شهري و يك هزار و 73 روستاي استان از نعمت برق برخوردار هستند.
وي با اشاره به طرح هاي قابل افتتاح در هفته دولت امسال عنوان كرد: به مناسبت اين ايام 130 طرح با اعتباري بالغ بر 2 هزار و 369 ميليارد و 97 ميليون ريال در استان همدان به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان افزود: از اين تعداد طرح، در شهرستان همدان 23 طرح با اعتبار 715 ميليارد و 791 ميليون ريال، در ملاير 21 طرح با اعتبار 661 ميليارد و 325 ميليون ريال، در نهاوند 12 طرح با 116 ميليارد و 264 ميليون ريال، در تويسركان 10 طرح با 116 ميليارد و 116 ميليون ريال و در اسدآباد 12 طرح با 87 ميليارد و 952 ميليون ريال افتتاح شد.
وي با بيان اينكه 8 طرح نيز با 163 ميليارد و 639 ميليون ريال اعتبار در بهار در اين ايام بهره برداري شد، تصريح كرد: 10 طرح با 158 ميليارد و 592 ميليون ريال در كبودراهنگ، 12 طرح با 188 ميليارد و 624 ميليون ريال در رزن، 11 طرح با 65 ميليارد و 922 ميليون ريال در فامنين و 11 طرح با 94 ميليارد و 872 ميليون ريال در شهرستان درگزين به بهره برداري رسيد.

افتتاح 24 طرح در حوزه اصلاح و بهينه سازي شبكه هاي روستايي و شهري

سهرابي بيدار اظهار داشت: طرح هاي افتتاح شده در 10 حوزه مختلف است كه در بخش اصلاح و بهينه سازي شبكه هاي روستايي و شهري 24 طرح با اعتبار 855 ميليارد و 997 ميليون ريال، در ايجاد قدرت مانور 11 طرح با اعتبار 40 ميليارد و 66 ميليون ريال، در طرح هاي ساختماني 10 طرح با اعتبار 19 ميليارد و 346 ميليون ريال و در طرح هاي سرمايه اي پيك سايي 11 طرح با اعتبار 49 ميليارد و 657 ميليون ريال افتتاح شد.
وي با بيان اينكه در حوزه تعويض كنتور 12 طرح با اعتبار 14 ميليارد و 206 ميليون ريال و در بخش توسعه و احداث شبكه 24 طرح با اعتبار 425 ميليارد و 751 ميليون ريال طي هفته دولت به بهره برداري رسيد، گفت: در بخش روشنايي معابر 8 طرح با اعتبار 19 ميليارد و 964 ميليون ريال، در نصب انشعاب عادي 11 طرح با اعتبار 66 ميليارد و 544 ميليون ريال، در نيرورساني 12 طرح با اعتبار 873 ميليارد و 41 ميليون ريال و در هوشمندسازي شبكه نيز 7 طرح اجرايي شد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان بيان كرد: با برنامه ريزي انجام شده از ابتداي سال جاري و تعريف 4 محور اولويت دار مجموع هزينه هاي طرح هاي افتتاحي شامل 45 درصد در بخش هوشمندسازي، 28 درصد در بخش افزايش قابليت اطمينان، 17 درصد در بخش افزايش بهره وري و 10 درصد در بخش مشتري مداري و ارتباط دو سويه با مشتريان بوده است.
وي با اشاره به طرح هاي كلنگ زني شده اظهار كرد: در هفته دولت امسال ده ها طرح با اعتباري بالغ بر يك هزار و 220 ميليارد ريال كلنگ زني شد.

سهم 11.4 درصدي استان همدان در توليد انرژي پاك

سهرابي بيدار با اشاره به عملكرد توزيع برق استان در دولت سيزدهم افزود: تحقق عدالت اجتماعي، محروميت زدايي و اميدآفريني چشم انداز روشن دولت سيزدهم در مسير خدمت رساني است و خادمان صنعت برق در استان همدان نيز تمام همت خود را بكار گرفته اند تا ارتباطي مستمر و دوسويه را با مشتركين برق استان حفظ كرده و با اجراي طرح ها و طرح هاي مختلف، ضمن افزايش قابليت اطمينان شبكه، برقي مطمئن و پايدار را براي مردم اين استان تامين كنند.
وي ادامه داد: از شاخصه هاي برقرساني در اين استان داشتن سالانه 297 روز آفتابي است كه سهمي معادل 11.4 درصدي در توليد برق با بهره گيري از اين انرژي پاك را ميسر ساخته و همدان را در زمره نقاط پيشرو كشور در احداث نيروگاه هاي خورشيدي قرار داده است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان يادآور شد: تلاشگران صنعت برق در دو سال گذشته پرتوان تر از هميشه در راستاي تحقق عدالت محوري، همدل و همگام بوده اند تا با احداث و اصلاح شبكه برقرساني و افزايش روشنايي معابر روستايي و اجراي طرح بهارستان با هدف برطرف شدن ضعف ولتاژ و بهسازي و گسترش شبكه هاي برق در بيش از 440 روستا، امكان بهره مندي مطلوب و فراگير مشتركين را در سراسر استان فراهم كنند.
وي تأكيد كرد: همچنين در سال مهار تورم و رشد توليد، با هدف توسعه پايدار استان از طريق جذب سرمايه گذاري بيشتر و تغذيه واحدهاي توليدي و صنعتي، بيش از 35 كيلومتر فيدر جديد در پست هاي فوق توزيع احداث شد.
سهرابي بيدار افزود: همچنين مركز ديسپاچينگ استان نيز در دو بخش مركزي و جنوبي با هدف افزايش قابليت اطمينان شبكه برقرساني، مديريت بار منطقه و كاهش تلفات شبكه انتقال راه اندازي شده است.

تبديل بيش از 735 كيلومتر شبكه سيمي به كابل خودنگهدار
وي از نصب 135 سلول هوشمند در پست هاي زميني با استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا و هوشمندسازي بيش از 250 نقطه حساس شبكه با هدف كاهش خاموشي ها خبر داد و گفت: تبديل بيش از 735 كيلومتر شبكه سيمي به كابل خودنگهدار، از ديگر اقدامات موثر صنعت برق در راستاي تأمين برق پايدار و مستمر مشتركين بوده است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با اشاره به اقدام جهادي صورت گرفته در رفع تنش آبي شهر همدان افزود: در اين راستا تأمين برق 33 حلقه چاه آب شرب، اصلاح و بهسازي 23 كيلومتر شبكه 20 كيلوولت، نصب 28 دستگاه پست هوايي، برق دار كردن ايستگاه پمپاژ تالوار، افزايش قدرت 2 ايستگاه پمپاژ به ميزان 2100 كيلوولت آمپر و نصب 2 دستگاه اتوبوستر و ريكلوزر انجام شد.
وي تصريح كرد: همه اين اقدامات تلاشي جهادگونه بود كه در سايه لطف الهي و به مدد عزم راسخ خادمين مردم در صنعت برق استان همدان در زماني كمتر از 72 ساعت (3 روزكاري) به انجام رسيد.

عبور پيك بار استان همدان از 800 مگاوات

سهرابي بيدار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي مديريت بار استان در فصل تابستان عنوان كرد: تابستان امسال پيك بار استان از 800 مگاوات عبور كرد و خوشبختانه با تمهيدات انديشيده شده هيچ گونه خاموشي در مراكز جمعيتي شهري و روستايي نداشتيم.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي تشويقي وزارت نيرو شامل عقدتفاهمنامه با صنايع و كشاورزي و كنترل بار ادارات و مراكز تجاري و مشتركين پرمصرف اظهار كرد: طرح بزرگ 20=1 نيز براي مشتركين خانگي بود كه با رعايت الگوي مصرف مشمول پاداش شدند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان افزود: در استان همدان از 692 هزار مشترك بيش از 251 هزار مشترك يعني 40 درصد مشتركان مشمول دريافت پاداش شدند و مبلغي معادل 128 ميليارد و 400 ميليون ريال پاداش دريافت كردند.
وي يادآور شد: استفاده از تجهيزات هوشمند شبكه اي اعم از كليدهاي شبكه اي و كنتورهاي هوشمند و ساير تجهيزات حفاظتي شبكه از طريق مركز ديسپاچينگ شركت توزيع برق باعث كنترل بار، افزايش ضريب اطمينان و قابليت كنترل سريع شبكه را در پي داشته است.
سهرابي بيدارعنوان كرد: امسال يكي از سخت ترين پيك بارهاي تاكنون كشور را تجربه كرديم، به گونه اي كه فقط در مرداد ماه بيش از 23 روز از ماه را، ميزان مصرف كشور بالاي 71 هزار مگاوات بود و اين امكان وجود دارد كه با توجه به شرايط دما حتي تا پايان شهريور ماه پيك امسال ادامه داشته باشد.
وي در پايان گفت: با وجود اين امر، با اقدامات انجام شده و با مشاركت مردم فهيم و با اطلاع رساني صحيح و به موقع اصحاب رسانه استان تاكنون مشكلي در تأمين برق استان وجود نداشته و اميد است با همراهي شما پيك امسال را نيز با موفقيت پشت سر بگذاريم.



لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات