راهبري شبكه برق فشار ضعيف جنوب شرق تهران، هوشمند شد

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ، كامبيز ناظريان  با حضور در مركز راهبري هوشمند شبكه برق مشتركين جنوب شرق تهران با تبريك هفته دولت ضمن افتتاح اين مركز از آن به عنوان گامي بزرگ در ارائه خدمات به هموطنان تهراني نام برد و گفت: بهره برداري از اين مركز براي نخستين بار در كشور راهبري بر تامين و توزيع انرژي مورد نياز بيش از يك ميليون مشترك برق به صورت هوشمند در سطح شبكه فشار ضعيف انجام خواهد شد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ عنوان كرد : اين مركز به عنوان يكي از چهار مركز كنترل هوشمند شبكه فشارضعيف تحت پوشش و هدايت مركز راهبري و پايش هوشمند شبكه برق مشتركين شهر تهران مستقر در حوزه ستادي توزيع برق پايتخت افتتاح شده و به تدريج از سه مركز ديگر مربوط به ساير نقاط شهر تهران نيز رونمايي خواهد شد.
بنا براين گزارش، معاون بهره برداري و ديسپاچينگ توزيع برق پايتخت نيز با قدرداني از تلاش هاي كاركنان شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ در بهره برداري از طرح هاي نوين و استفاده از دانش روز در ارائه خدمات به ذينفعان گفت: همگام با طرح هاي توسعه و خدمت رساني شهري، آغاز فعاليت اين چهار مركز كه در نوع خود در كشور بي نظير است. از نقاط جنوبي شهر تهران آغاز شده و انتظار مي رود با راه اندازي سه مركز ديگر در ساير نقاط پايتخت به زودي شاهد تحولاتي بسيار گسترده در كيفيت خدمت رساني حوزه برق به پايتخت نشينان باشيم.
در ادامه معاون امور مناطق برق جنوب شرق شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ اظهار داشت: دماي هوا طي سال جاري نسبت به سال گذشته افزايش داشته و با شكسته شدن ركوردهاي مصرف برق در كشور و شهر تهران، تامين برق اين كلان شهر، از اهميت ويژه اي برخوردار بوده است، د رهمين راستا راه اندازي اين مركز به عنوان راهكاري موثر در مديريت هرچه بهتر بار شبكه توزيع برق شهر تهران محسوب مي شود.
وي در پايان گفت: اجراي اين طرح منجر به نظارت دقيق تر بر توزيع انرژي و كاهش زمان ارائه خدمات به مشتركين به ويژه در شرايط بحران همچون شرايط خاص جوي و يا ساعات اوج بار در محدوده جنوبشرق پايتخت خواهد شد.
بر اسا اين گزارش، در خردادماه 1402 با حضور وزير نيرو جمعي از مقامات عالي رتبه صنعت برق كشور در ساختمان ستادي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ براي نخستين بار در كشور، همزمان با آغاز فعاليت رصدخانه شبكه برق و انرژي شهر تهران از مركز راهبري و پايش هوشمند شبكه برق مشتركين شهر تهران نيز رونمايي شده و راه اندازي مراكز زيرمجموعه در چهارنقطه از شهر تهران در راستاي توسعه فعاليت مركز مستقر ستاد توزيع برق پايتخت در حوزه راهبري شبكه عمليات خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات