میدان حسن آباد تا بهارستان پیاده راه می شود

میدان حسن آباد تا بهارستان پیاده راه می شود

http://www.bananews.ir/شهردار تهران با بیان این که طی چند ماه آینده از میدان حسن آباد تا بهارستان پیاده راه خواهد شد گفت: به این منظور باید دیواره پارک شهر نیز برداشته شود تا در نهایت این پارک متفاوت از سایر پارک ها به فضایی برای جانبازان و حوزه دفاع مقدس تبدیل شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد باقر قالیباف امروز در حاشیه بازدید از موزه صلح تهران در جمع جانبازان ضمن آرزوی قبولی طاعات و آرزوی رحمت الهی و عزت و سربلندی برای آنان گفت : آنچه که طی این سال ها در این مکان انجام شده زحمت خود شما جانبازان بوده است و خدا را شاکریم که این موزه امروز با زحمات جانبازان شکل گرفته است .

وی با تاکید بر این که هدف از افتتاح موزه صلح تنها کاربری موزه ای آن نیست ، افزود : سال ۸۶ که این مکان شکل گرفت ظرفیتی درست شد و هدف آن بود که همه مجموعه پارک شهر متعلق به حوزه جانبازان و عرصه دفاع مقدس باشد تا در عرصه های داخلی و بین المللی به فرهنگسازی در این زمینه بپردازد و هرکسی که از بیرون این پارک را می بیند حس کند که با سایر پارک ها از هر لحاظ متفاوت است و حتی فضاهای بازی آن ، اسباب بازی ها و ... با آنچه در دیگر پارک ها وجود دارد فرق می کند .

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد : قصد داریم در چند ماه آینده از میدان حسن آباد تا بهارستان مانند آنچه که در محدوده بازار انجام شده پیاده راه شود و به این منظور باید دیواره پارک شهر نیز برداشته شود تا در نهایت این پارک به فضایی برای جانبازان دفاع مقدس تبدیل شود.

قالیباف تصریح کرد : دراین راستا خوب است تا درهفته اول ماه شعبان روز بین المللی برای صلح و جانبازان در نظر گرفته شود و در جدول سالانه بین المللی قرار گیرد و همچنین از افراد مختلف برای حضور در این برنامه دعوت شود .

وی با بیان این که جانبازان می توانند از طریق تشکل های مردمی این موضوعات را در این فضا دنبال کنند ، گفت : با این اقدامات می توان شاهد اتفاقات بزرگ فرهنگی و ارزشی بود چراکه مردم آن را می بینند و حس می کنند و همچنین از طرفی نیز باید مشکلات درمانی و مادی جانبازان نیز در این فضا پیگیری و به گوش مسئولان مربوطه برسد و شهرداری از همه این اقدامات حمایت می کند .

شهردار تهران با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر حوزه آی تی در موزه صلح گفت : خوب است با ارتباط قوی تری که با باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود فناوری مدرن آی تی در این مکان نیز اجرا شود .

قالیباف در ادامه اظهار کرد : از افتخارات همه ما این است که یک لحظه از هر آن چه که برای ما اتفاق افتاده پشیمان نشویم و بدانیم که جان را خدا داده و متعلق به اوست و در فرهنگ قرانی ما نیز آمده که هر که جانش را به هر قیمتی به غیر از خدا معامله کند ضرر کرده است و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که مشتری شما خداوند است .

وی تصریح کرد : بارها گفته ام که باید خدا شاکر باشیم که عمر ما در این مقطع زمانی و در عصر امام خمینی (ره) قرار داده است و آغاز زندگی جوانی ما در این فضا رقم خورده است و همه ما از خدا بخواهیم تا عاقبت به خیر شویم .

همچنین در این مراسم ، رئیس هیات مدیره انجمن جانبازان شیمیایی نیز ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در این مدت گفت : روزی که این موزه به همت شما افتتاح شد کسی تصور نمی کرد که روزانه صدها نفر از ان بازدید کنند و امروز این موزه برای بزادید کنندگان داخلی و خارجی بسیار جذاب و تاثیر گذار است .

وی با بیان این که جانبازان سفیران واقعی صلح جهانی هستند، افزود : انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی از هشت سال پیش شکل گرفت و این انجمن اینجا مسقر شد تا صدای جانبازان را به گوش افرادی که باید برساند .

در ادامه این مراسم تنی چند از جانبازان مسائل و مشکلات خود را با شهردار تهران مطرح کردند توضیحاتی در مورد برنامه های آتی موزه صلح تهران ارائه شد .

    نظرات