ویلا در رامسر ۵ میلیون تومان!

ویلا در رامسر ۵ میلیون تومان!

http://www.bananews.ir/در چند روز گذشته پیامک جالبی به تلفن‌همراه تعداد زیادی از شهروندان تهرانی ارسال شده که متن آن از فروش ویلا در یکی از شهرهای شمالی با کمترین قیمت ممکن حکایت دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در متن این پیامک نوشته شده است: «فقط با ۵۰ قسط ۱۰۰ تومانی در رامسر صاحب یک ویلای مبله شوید». دریافت‌‌کنندگان این پیامک در ابتدا تصور می‌کنند اگر فقط ۵ میلیون تومان در طول ۴ سال بپردازند، می‌توانند در سبزترین شهر شمالی کشور که کوچک‌ترین ویلا در آن حداقل ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد، صاحب ملک شوند.

اما اصل این آگهی پیامکی عبارت است از: فروش ویلا در قالب «مالکیت زمانی» یا همان «time sharing» که در این شیوه، ویلای مبله‌شده در رامسر به ۵۰ نفر با ۵۰ سهم یکسان فروخته می‌شود طوری‌که هر خریدار فقط یک هفته در سال می‌تواند از ویلا استفاده کند و مابقی روزهای سال، ویلا به ۴۹ نفر دیگر، اختصاص می‌یابد. گزارش دنیای‌اقتصاد از واقعیت درج نشده در این پیامک حاکی است: قیمت واقعی این ویلا ۲۵۰ میلیون تومان است که بین ۵۰ نفر تقسیم می‌شود. صاحب پیامک می‌گوید هر سهم از ۵۰ سهم ویلا، پس از خریداری، به نام فرد خریدار منتقل می‌شود.

حال سوال این است: آیا استفاده از این روش برای اقامت یک هفته‌ای در شمال، صرفه اقتصادی دارد؟

همین الان در شهر رامسر، اجاره‌بهای بهترین ویلای مجهز به امکانات رفاهی، برای اجاره‌ یک هفته‌ای، روزی حداکثر ۵۰۰ هزار تومان است. بنابراین اگر قرار باشد با خرید ویلا، فقط یک هفته بتوانید از آن استفاده کنید، شاید بهتر باشد، کمتر از این رقم را برای اجاره بهترین ویلا هزینه کنید. البته در صورت انتخاب روش اجاره ویلا در مقابل «مالکیت زمانی»، یک ریسک تازه‌ای مطرح می‌شود و آن، افزایش سالانه اجاره‌بها است به این معنی که اگر امسال برای اجاره یک هفته ویلا، ۵/۳ میلیون تومان پول لازم است، سال آینده این رقم به ۴ میلیون تومان و سال‌های بعد عدد آن از ۵ میلیون تومانی که الان برای مالکیت زمانی یک ویلا لازم است، تجاوز می‌کند. این در حالی است که در شیوه خرید مالکیت زمانی، عدد پرداخت شده برای کل دوران استفاده –سال‌های متمادی- ثابت خواهد بود.

    نظرات