۶۰ طرح مهر ماندگار برای آذربایجان شرقی

۶۰ طرح مهر ماندگار برای آذربایجان شرقی

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تعداد طرح‌های مهر ماندگار استان را ۶۰ طرح عنوان کرد و گفت: طرح‌های ۱۱ دستگاه اجرایی استان جزو طرح‌های مهرماندگار دولت دهم تعریف شده که بیشتر به امور زیربنایی و راه‌وشهرسازی مربوط می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد اشرف نیا در جلسه بررسی طرح‌های مهرماندگار استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۵ طرح در بخش آبی استان با ۵/۹ هزار میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرح‌ها است که می‌توان به هفت سد موجود، دو طرح آبرسانی به شهرستان‌های مرند و میانه و ۵۳ هزار هکتار اراضی پایاب موجود در سدها اشاره کرد.

وی ۱۷ طرح حوزه راه و شهرسازی استان را از دیگر طرح‌های در اولویت برای اتمام در رده طرح‌های مهرماندگار دولت بیان کرد و یادآور شد: چهار بیمارستان شهرهای مرند، سراب، ورزقان و چاراویماق، تقاطع غیرهم‌سطح سردرود، تقاطع غیرهم‌سطح خسروشاه و تقاطع هم‌سطح بایرام، ساخت و بهسازی ۷۵۲ کیلومتر راه روستایی، طرح راه‌آهن میانه – بستان‌آباد، ۱۷ کیلومتر از ادامه طرح آزاد راه تبریز – زنجان جزو طرح‌های مهرماندگار حوزه راه و شهرسازی هستند که برای تکمیل آنها، شش هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

معاون عمرانی استاندار گازرسانی به ۳۵ روستای بالای ۱۵۰ خانوار را هم جزو طرح‌های مهر ماندگار اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به این روستاها بیش از ۱۰ هزار خانوار روستایی در آذربایجان شرقی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: اجرای ۶۰ طرح یادشده باید تا سه ماه اول سال آینده و تا پایان دولت نهم به اتمام برسد.

اشرف نیا در مورد طرح قطار شهری تبریز هم گفت: دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات طرح‌های ماندگار به متروی تبریز اختصاص یافته است. وی گفت: این اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب اختصاصی برای متروی تبریز و از محل اعتبارات طرح‌های ماندگار ریاست‌جمهوری است.

اشرف نیا یادآور شد: مقرر شده است تا فاز اول این طرح از میدان ایلگلی تبریز تا میدان شهرداری (ساعت تبریز) تا سه ماه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

    نظرات