ساخت و سازهای غیر مجاز البرز تهدیدی جدی تر از زلزله

ساخت و سازهای غیر مجاز البرز تهدیدی جدی تر از زلزله

http://www.bananews.ir/ساخت و سازهای غیرمجاز به معضل بزرگی در استان البرز تبدیل شده است و این معضل منبع درآمدی برای برخی از افراد شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ساخت و سازهای غیر اصولی در استان البرز به معضل بزرگی تبدیل شده است ولی برای برخی از افراد درآمد خوبی ایجاد کرده است. نتیجه این ساخت و سازهای غیر مجاز افزایش پرونده در دادگستری، نا امنی ساختمان ها در برابر زلزله و همچنین عدم زیبایی شهر است.

مهندسی برخی از این سازه ها که بعضاً ساختمان های سر به فلک کشیده ای هستند جالب است و در نوع خود در جهان بی نظیر است ولی اخیراً چند مورد از این ساختمان ها در کرج ریزش کرده و جان چند شهروند نیز گرفته شد.

صاحبان ملک های غیر مجاز به هر شیوه ای متوسل شده اند تا متراژ خانه ای خود را به هر نحوی که شده افزایش دهد که برخی از این سازه ها برای تحقق این امر بالکون هایی تا وسط کوچه احداث کرده اند.

شاید این سازه ها مجوز خود را از طریق دیگر اخذ کرده اند که با محدودیت و ممانعتی مواجه نشده اند به هر حال از ظاهر این ساختمان ها می توان پیش بینی کرد که با کوچکترین زمین لرزه ای تخریب شوند.

رعایت نکات ایمنی در فعالیت عمرانی اینگونه ساختمان ها نیز جالب است، البته در اکثر ساخت و سازها نکات ایمنی رعایت نمی شود و کارگران با سلام و صلوات روز بی خطر خود را سپری می کنند.

امروزه به هر گوشه ای شهر کرج نگاه بیاندازیم یک معضل شهری را می توان مشاهده کرد، ترافیک، بافت های فرسوده، آسفالت نامناسب، ساخت و ساز غیر مجاز، زاغه نشینی و خیابان های غیر اصولی که هنگام بارش باران شهروندان تازه متوجه غیر اصولی بودن خیابان ها می شوند.

شاید در این میان هیچ مسئول و فردی مقصر نباشد و تمام این مشکلات به خاطر وجود چهار زندان بزرگ در کرج و همچنین مهاجرت بی رویه به استان البرز است.

با وجود استان شدن البرز و افزایش بودجه اکثر دستگاه ها به تناسب استان شدن ولی همچنان خدماتی بیشتر از جانب این دستگاه ها مشاهده نمی شود، این امر به گونه ای است گویی که مدیر کل آن دستگاه همچنان در حال و هوای همان شهرستان کرج سابق است.

مصالح ساختمانی و ساخت و ساز غیر مجاز در البرز با جدیت کنترل شود

معاون عمرانی استاندار البرز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مصالح ساختمانی و ساخت و غیر مجاز در استان البرز باید با جدیت کنترل شود.

احمد افضلی در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز استان البرز، اظهار داشت: مصالح ساختمانی و ساخت و غیر مجاز در استان البرز باید با جدیت کنترل شود.

وی ادامه داد: این امر به افزایش کیفیت مصالح ساختمانی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر مجاز کمک می کند.

معاون عمرانی استاندار البرز افزود: امروزه باید نظارت بر مصالح ساختمانی بیشتر شود تا مصالح ساختمانی نا مرغوب در ساخت و سازها به کار گرفته نشود.

افضلی اظهار داشت: یک مقداری ساخت و ساز غیر مجاز در مکان های مختلف استان بیشتر شده است که نیازمند نظارت و کنترل بیشتر شهرداری و مسئولان مربوطه است.

معاون عمرانی استاندار البرز گفت: در سال جاری به وضعیت کنونی آسفالت خیابان ها و همچنین جمع آوری آب های سطحی توجه ویژه ای خواهد شد.

در این تصویر احتمالاً اول پنجره خانه مسکونی در کنار تیر برق بوده است یا شاید هم اول تیر برق بوده بعد ساختمان ایجاد شده است به هر حال دست مهندس ساختمان درد نکند کار سارقان را راحتر کرده است این هم شیوه ای برای وسوسه و کمک کردن به سارقان است.

گزارش: مهدی دهقان

    نظرات