توسعه فضای سبز کمربند شرق در مراحل پایانی است

توسعه فضای سبز کمربند شرق در مراحل پایانی است

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین؛ محمد صالح صالحی با اعلام این خبر از ادامه مراحل پایانی طرح توسعه فضای سبز کلان پروژه کمربندی شرق خبر داد و گفت: این پروژه هم اینک در فاز ۳ و با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

صالحی افزود: همگام با پیشرفت پروژه کمربند شرق، عملیات توسعه فضای سبز نیز در دستور کار قرار گرفته و عملیات بسترسازی شامل خاکریزی نباتی، تسطیح و چاله کنی جهت اجرای طرح توسعه فضای سبز در بیش از ۴ کیلومتر از مسیر انجام شده است.


وی اظهار داشت: در مراحل بعدی آماده سازی بستر با کاشت انواع نهال و درختچه و اجرای سیستم آبیاری قطره ای، پروژه توسعه فضای سبز در ۳ فاز به مرحله تکمیل رسیده است.


مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز ادامه داد: برای اجرای طرح توسعه فضای سبز این کلان پروژه از گونه های گیاهی سازگار و مناسب با شرایط اقلیمی قزوین نظیر درختان زیتون تلخ، ون، ابریشم مصری، ارغوان و درختچه های زینتی نظیر زرشک، طاووسی و آبشار طلایی استفاده شده است.


لازم به ذکر است: حفظ و توسعه فضای سبز اثرات قابل توجهی در کنترل و تعدیل دما، بهبود کیفیت هوای شهر، افزایش رطوبت نسبی، کاهش انواع آلودگی های محیطی و کمک به افزایش روحیه نشاط و سرزندگی شهروندان دارد.

انتهای پیام/

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات