تکمیل طرح‌های مهر ماندگار راه و ترابری سمنان در اولویت

تکمیل طرح‌های مهر ماندگار راه و ترابری سمنان در اولویت

http://www.bananews.ir/مدیرکل جدید راه و ترابری استان سمنان گفت: امسال اولویت کار ما تسریع در تکمیل طرح‌های مهر ماندگار در حوزه راه و ترابری و اصلاح بودجه این اداره کل به سمت منابع ملی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس منوچهر رحمانی در اولین نشست خبری خود افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع و اعتبارات استانی که بر اساس شاخص جمعیت توزیع می‌شود، سعی داریم به سمت منابع ملی برویم که خوشبختانه با کمک مجمع نمایندگان استان و مسوولان استانی، کارهای خوبی در این زمینه شده و ان‌شاءا... امسال سهم ما از منابع ملی ۴ برابر خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان سمنان به عنوان مرکز انتقال کریدور شمالی - جنوبی و شرقی – غربی و همسایگی با استان‌های پر جمعیت کشور، نقشی اساسی در انتقال ترافیک دارد. از این رو باید با همکاری مسوولان و با نگاهی ویژه در توسعه هرچه بیشتر زیرساخت‌های حمل و نقل این استان کوشا باشیم و منابع بیشتری را برای این استان جذب کنیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: مساحت استان سمنان حدود ۶ درصد کل کشور است؛ ولی راه‌های شریانی این استان فقط ۴ درصد راه‌های کشور را شامل می‌شود که نشان می‌دهد باید بیشتر تلاش کنیم و نسبت به تغییر وضعیت راه‌های اصلی استان به راه‌های شریانی و چهار بانده اقدامات بیشتری کنیم.

وی تاکید کرد: حجم کار و جذب اعتبارات در بخش راه و ترابری این استان رشد چشمگیری داشته؛ به طوری که در سه سفر هیات دولت به این استان، ساخت و اصلاح ۳۰۰ کیلومتر راه‌ جدید این استان را متعهد شده‌ایم. وی افزود: در این مورد ۲۰۰ کیلومتر آن محقق شده و مابقی نیز با جدیت در حال پیگیری است.

 

    نظرات