تصویب ۸۲ طرح جامع درکارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان

تصویب ۸۲ طرح جامع درکارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از به تصویب رسیدن ۸۲ طرح جامع درکارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، جلسه کارگروه امورزیربنایی و شهرسازی استان اصفهان به ریاست دکتر زیویار سرپرست معاون عمرانی استاندار و با حضور مهندس محمودزاده قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و کلیه اعضاء در محل استانداری اصفهان تشکیل شد.

در این جلسه مهندس محمود محمودزاده قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهمیت طرحهای جامع گفت: تا کنون در کارگروه امورزیربنایی و شهرسازی استان اصفهان بیش از ۸۲ طرح جامع به تصویب رسیده است. وی محدوده شهر را حد کالبدی شهر دانست و تاکید کرد: طبق ماده ۹۹ بررسی طرحهای جامع بر عهده وزارت راه و شهرسازی است ودر تصویب طرحهای جامع آنچه که مربوط به حقوق قا نونی است می بایست رعایت شود.

مهندس محمودزاده در خصوص طرح جامع شهر جدید بهارستان اظهار داشت:طرح جامع بهارستان از سال ۱۳۷۲ با اسکان جمعیت ۳۰۰ و۵۰۰ هزار نفری در محدوده ای به مساحت ۶۲۰۰هکتار در یک افق ۲۰ ساله پیش بینی شده بود که در سال ۸۳ ابلاغ و تصویب شد که در سال ۱۳۸۶ طرح تفصیلی تهیه و به تصویب رسید.وی ماهیت اصلی طرح را توسعه پایدار شهری دانست و ادامه داد: در حال حاضر شهرجدید بهارستان با ۶۵هزار نفر جمعیت دارای ۴۹ درصد اراضی بایر،۲۹ درصد ساخته شده و ۳۱ درصد ساخته نشده است که با فعال شدن ساخت مسکن مهر و تعاونی ها شاهد رشد توسعه در این شهر هستیم.

وی حریم جدید شهر بهارستان را ۱۱۱۰۰ هکتار و محدوده جدید شهر را ۲۹۹۰ هکتار عنوان کرد و گفت:محدوده شهر بهارستان به سه بخش میانی،غربی و شرقی تقسیم شده است.وی تعداد ساخت پروژه مسکن مهر را در شهر جدید بهارستان ۱۲هزار واحد ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد با ایجاد شغل و تامین نیازهای بهداشتی،آموزشی و فرهنگی در شهر جدید بهارستان شاهد توسعه و شکوفایی این شهر باشیم.

مهندس محمودزاده همچنین با اشاره به موقعیت جاده قلعه شور تاکید کرد پس از بررسی نهایی طرح جامع بهارستان در صورتی که جاده قلعه شور در محدوده شهر قرار گیرد این جاده به شهرداری بهارستان واگذار و وظیفه حفظ و نگهداری و بهسازی این جاده بر عهده شهرداری بهارستان است.

گفتنی است در این جلسه هریک از اعضاء در خصوص طرح جامع شهر بهارستان به بحث و بررسی پرداخته و نقطه نظرات خود را بیان کردند.همچنین موارد جاری گلدشت،شهرابریشم،کوشک،داران،شهر خوراسگان،دولت آباد،خمینی شهر و اصلاحات طرح جامع کرکوند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    نظرات