معاون رئیس جمهور عازم ژنو شد

معاون رئیس جمهور عازم ژنو شد

دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور شرکت درنشست وزرای کشورهای متعاهد کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر(کنوانسیون تهران) صبح امروز عازم شهر ژنو سوئیس شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست این نشست با حضور وزرای کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان به مدت 2 روز در روزهای 30 و 31 شهریورماه برگزار می شود .

گفتنی است؛ برنامه ریزی برای از سر گیری فعالیت ها در چارچوب کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر ، بررسی ساختار دبیرخانه کنوانسیون تهران، اولویت های همکاری های زیست محیطی منطقه ای در دریای خزر، از موارد مهمی است که در این نشست مورد بررسی ومذاکره قرار خواهد گرفت .

بنا بر این گزارش، رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست، دستیار وزیر امور خارجه در امور دریایی خزر و رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو و دیگرکارشناسان مربوط به این امر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را همراهی می کنند .

کنوانسیون تهران یا کنوانسیون منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر، معاهده‌ای منطقه‌ای میان کشورهای حوزه دریای خزر است که به منظور حفظ محیط زیست و اکوسیستم دریای خزر توسط نمایندگان این کشورها (ایران، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و فدراسیون روسیه) در تاریخ 13 آبان 1382 (4 نوامبر 2003) در تهران به امضا رسیده و در مرداد ماه 1385 (آگوست 2006) لازم‌الاجرا گردیده است.جمهوری اسلامی ایران امین این کنوانسیون است و مجلس شورای اسلامی ایران در تاریخ 10 خرداد 1384 آن را به تصویب رسانده است .

هدف از تصویب این کنوانسیون بر اساس ماده 2 آن " حفاظت از محیط زیست دریای خزر از کلیه منابع آلوده کننده از جمله حفاظت،‌ نگهداری، احیاء و استفاده منطقی و پایدار از منابع بیولوژیکی دریای خزر می باشد." و اصول مهم حقوق محیط زیست شامل "اصل احتیاطی"، "اصل پرداخت توسط آلوده‌کننده" و "اصل دسترسی به اطلاعات مربوط به آلودگی" در روابط بین طرف‌ها جاری است. با این حال این کنوانسیون فاقد سازگار حل و فصل اختلافات اجباری است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات