کاهش قیمت‌های مسکن انگلیس درپی وخامت اوضاع اقتصادی

کاهش قیمت‌های مسکن انگلیس درپی وخامت اوضاع اقتصادی

http://www.bananews.ir/قیمتهای مسکن انگلیس در پی وخیم‌تر شدن رکود اقتصادی، در ماه ژوییه بزرگ‌ترین کاهش سالانه در سه سال گذشته را داشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) موسسه مالی نیشن واید بیلدینگ سوسایتی» در گزارشی اعلام کرد قیمتها ۲٫۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت که بیشترین کاهش از اوت ۲۰۰۹ محسوب می‌شود. قیمتها نسبت به ماه گذشته ۰٫۷ درصد کاهش داشت و به ۱۶۴ هزار و ۳۸۹ پوند (حدود ۲۵۷ هزار دلار) رسید.

رکود انگلیس در سه ماهه دوم عمیق‌تر شده است و وامهای مسکن تصویب شده در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح در ۱۸ ماه گذشته کاهش یافتند. بانک مرکزی انگلیس هفته جاری اعلام کرد وام دهندگان ۴۴ هزار و ۱۹۲ وام برای خرید خانه در ماه ژوئن اعطا کردند که پایین‌ترین میزان از دسامبر ۲۰۱۰ است. همچنین میزان وام مسکن ۳۵۵ میلیون پوند در ماه ژوئن نسبت به ماه مه کاهش یافت که بیشترین کاهش در ۱۸ ماه گذشته بود. وامهای مسکن تصویب شده به نصف متوسط ماهانه خود در یک دهه گذشته تا سال ۲۰۰۷ که بحران مالی آغاز شد، رسیده اند.

دیگر شاخصهای قیمت مسکن به ضعیف شدن املاک مسکونی اشاره دارند. شرکتHometrack Plc هفته جاری اعلام کرد قیمتها ۰٫۱ درصد در ژوییه کاهش داشته است و شاخص تقاضا نیز بیشترین کاهش را در شش ماه گذشته داشته است.

آمارهای هفته گذشته نشان داد اقتصاد انگلیس پس از انقباض ۰٫۳ درصدی در سه ماهه اول، ۰٫۷ درصد در سه ماهه دوم کوچک شد که بیشترین میزان در سه سال گذشته بوده است.

    نظرات