بهره‌برداری از ۹۹۰ کیلومتر راه‌آهن مهر ماندگار تا پایان سال

بهره‌برداری از ۹۹۰ کیلومتر راه‌آهن مهر ماندگار تا پایان سال

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲۸۸ کیلومتر راه آهن در سراسر کشور در قالب طرح مهر ماندگار در حال اجراست که تا پایان سال ۹۹۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس احمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر افزود: ۷۷ درصد این پروژه‌ها که ۷ طرح ریلی را شامل می‌شود با توجه به حمایت‌های همه جانبه از سوی دولت و تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: طرح‌های راه آهن گرگان ـ اینچه برون، تهران ـ همدان ـ سنندج، میانه ـ اردبیل، مراغه ـ ارومیه، قزوین ـ رشت و راه آهن غرب کشور از جمله این پروژهاست که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری خواهند رسید.

صادقی درباره اعتبار لازم برای اتمام این۷ پروژه ادامه داد: مبلغ مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها ۲۷،۷۵۳،۰۰۰ میلیون ریال است که علاوه بر بودجه سنواتی از محل مهر ماندگار تأمین اعتبار می‌شود.

او با اشاره به نقش بسیار مطلوب مهرماندگار در روند اجرای پروژه‌های ریلی در کشور اظهار کرد: کمبود منابع مالی در بخش توسعه زیرساخت‌ها باعث کندی پیشرفت برخی از پروژه‌های مهم و سراسری در کشور شده بود که خوشبختانه از زمان اجرایی شدن مهرماندگار و حمایت‌های مالی و مساعدت‌های دولت، جهش بزرگی در سرعت ساخت پروژه‌ها ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای مهر ماندگار مطالبات پیمانکاران تا حد چشمگیری کاهش یافته و همین امر باعث به وجود آمدن انگیزه بیشتر برای پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها شده است. باید به این نکته نیز توجه کرد که با افتتاح هر یک از این ۷ پروژه ریلی ما شاهد تحولات اقتصادی خوبی در مناطق مختلف کشور خواهیم بود.

    نظرات