تامین شناور برای سفرهای دریایی شهریور ماه

تامین شناور برای سفرهای دریایی شهریور ماه

http://www.bananews.ir/معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: برای ادامه سفرهای تابستانی تامین شناور در آب‌های جنوبی کشور بدون مشکل است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدعلی استیری در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: برای ادامه برنامه تعطیلات تابستانی در شهریور ماه با توجه به تعطیلات عید سعید فطر و نیز آخرین فرصت‌ها برای سفر کمبود شناور برای مسیرهای جنوبی نخواهیم داشت.

وی افزود: هر ساله در دو زمان تعطیلات نوروز و نیز تابستان سفرهای دریایی به اوج می‌رسد که البته این میزان در ۱۳ روز ابتدای سال در بالاترین حد ممکن است که در آن زمان در مورد تامین شناور در مضیقه هستیم.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برای تعطیلات تابستان به تعداد مورد نیاز و حتی بیشتر ظرفیت شناورهای موجود مسافری توان تامین تقاضا را داریم و با مشکل مواجه نخواهیم بود.

استیری یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان ناظر بر تردد شناورها و ایمنی و استاندارد آنها وظیفه بررسی نیازهای خطوط دریایی مبنی بر لزوم تهیه شناور را عهده‌دار است که طی آن اعلام کرده است خطوط آبی جنوب برای جابه‌جایی مسافر نیازمند شناورهای استاندارد و جدید هستند.

به گفته وی، از مهر یا آبان هر سال برنامه‌ریزی برای تعطیلات نوروزی و سفرهای دریایی در این زمان آغاز می‌شود که طی آن مشخص می‌شود چه تعداد شناور نیازمند نوسازی و به‌سازی است و این‌که چه تعداد شناور باید خریداری شود. تا سفرهای امن برابر استانداردهای جهانی برای متقاضیان سفرهای دریایی فراهم شود.

معاون دریایی سازمان بنادر ودریانوردی با تاکید بر این‌که ایمنی سفر از اولویتهای سازمان بنادر و دریانوردی است، گفت: تامین شناور از وظایف بخش خصوصی و تعاونی‌های دریایی است البته نیازها را سازمان بنادر به آن‌ها اعلام می‌کند و برای خرید شناور تسهیلات کم بهره در اختیار آنان قرار می‌دهد.

استیری خاطرنشان کرد:‌ ورود بخش خصوصی به سفرهای دریایی و تامین شناور برای این بخش باید از نظر اقتصادی به صرفه باشد. بنابراین ورود به این حوزه در حال حاضر به ویژه در آب‌های شمالی کشور در دریای خزر با ریسک بسیار همراه است به این دلیل تاکنون کسی برای تردد مسافر در دریای خزر اقدام به خرید شناور نکرده است.

    نظرات