پیشرفت ۸۰ درصدی زیرسازی راه‌آهن تهران ـ همدان

پیشرفت ۸۰ درصدی زیرسازی راه‌آهن تهران ـ همدان

http://www.bananews.ir/رییس ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان پیشرفت فیزیکی زیرسازی طرح راه آهن تهران - همدان را حدود ۸۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود دهقان ادامه داد: این پروژه در قالب کریدور شرق به غرب تعریف شده و در واقع جزیی از راه آهن سراسری کشور است. اعتبار این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۱۳۴ میلیارد تومان برای زیرسازی آن هزینه شده است.

نماینده مجری کل شرکت ساخت و توسعه در استان همدان بیان کرد: در طول صد سال گذشته ۱۰ هزار کیلومتر راه آهن احداث شده و این درحالیست که هم اکنون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مجری احداث ۱۰ هزار کیلومتر پروژه ریلی در سراسر کشور است.

دهقان اظهارامیدواری کرد: در این بین شاهد بهره‌برداری هرچه سریعتر طرح راه آهن تهران – همدان – سنندج در آینده نزدیک باشیم.

طرح ملی راه آهن تهران – همدان به طول ۲۶۸ کیلومتر و دارای ۱۱ ایستگاه راه آهن بوده که سه ایستگاه اصلی مسافری در شهرهای ساوه، فامنین و نوبران، هفت ایستگاه باری بین راهی و یک ایستگاه تشکیلاتی در شهر همدان دارد.

محل ایستگاه راه آهن همدان در روستای رباط شورین (حدود ۱۰ کیلومتری مرکز شهر همدان) در زمینی به مساحت ۱۱۷ هکتار با اعتباری افزون بر ۳۷۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است. مساحت کل ساختمان‌های ایستگاه راه آهن همدان ۱۷ هزار و ۱۷۰ مترمربع است.

طرح ملی خط آهن تهران – همدان ارتباط ریلی پایتخت ایران را با غرب کشور به مرکزیت پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین (همدان) برقرار می‌سازد و نقش بسیار مهمی در جابجایی بهینه و ایمن بار و مسافر خواهد داشت.

    نظرات