جزئیات ساخت ۶۶ سد جدید تا یکسال آینده

جزئیات ساخت ۶۶ سد جدید تا یکسال آینده

http://www.bananews.ir/سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با اعلام برنامه ریزی برای تکمیل و اولویت دادن به طرح های آبی بالای ۵۰ درصد پیشرفت، گفت: امکان استحصال آب در بسیاری از حوزه های آبی به اتمام رسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا دایمی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه مدیریت آب یک موضوع فرابخشی است، بر لزوم همکاری برخی دستگاه ها مانند وزارت جهاد و محیط زیست با وزارت نیرو در این بخش تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید تا پایان کار دولت دهم در حوزه آب انجام شود، اتمام طرح های نیمه تمام است.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، اظهار داشت: برای ساماندهی طرح های با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد از امکانات طرح های مهر ماندگار استفاده خواهد شد.

دایمی از تهیه ۸۰۰ جلد گزارش برای طرح جامع آب کشور خبر داد و افزود: طرح جامع آب طبق یک مدیریت به هم پیوسته از سال ۸۹ آغاز شده است و اکنون در مرحله ظرفیت سنجی منابع آبی موجود در کشور است.

وی با اعلام اینکه ایران در منطقه خشک جهان قرار دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون سه چهارم کشور دارای بارندگی حدود ۱۰۰میلیمتر در سال است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به اینکه یک دهه است که بخش های عمده ای از کشور در شرایط خشکسالی قرار گرفته است، اظهار داشت: با این وجود، امکان استحصال آب در بسیاری از حوزه های آبی کشور پایان پذیرفته است.

به گفته دایمی، در حال حاضر ۱۸۰سد در دست احداث است که از این تعداد پیش بینی می شود ۶۶ سد تا پایان کار دولت دهم یا به بهره برداری برسد و یا در مرحله آبگیری قرار گیرد.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی اعتبارات آبی در سال جاری، تصریح کرد: فروش اوراق مشارکت، یکی از روش هایی است که برای تامین مالی سد سازی ها استفاده می شود.

    نظرات