تعلل شهرداری بجنورد در آسفالت خیابانها

تعلل شهرداری بجنورد در آسفالت خیابانها

http://www.bananews.ir/در حالی که بیش از یک ماه از کندن آسفالت خیابان اصلی بجنورد می‌گذرد شهرداری این شهر همچنان دست روی دست گذاشته و دست و دلش به کار کردن نمی‌رود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خیابان امام خمینی (ره)، شاهراه مرکزی بجنورد و یکی از خیابان‌های پرترافیک این شهر است که حدود یک ماه و اندی پیش آسفالت آن کنده شده و از همان زمان نیز به حال خود رها شده است.

عبور بالاجبار شمار زیادی از خودروهای مردم بجنورد و مسافران عبوری و شرایط نامناسب خیابانی که اکنون دیگر تنها نام خیابان آسفالته را یدک می‌کشد سبب نارضایتی مردم شده است، آنان از تعویض آسفالت و فعالیت‌های عمرانی گله‌امند نیستند، بلکه آنچه دادشان را درآورده است، تعلل شهرداری بجنورد در انجام وظایف محوله است.

تعدادی از شهروندان و رانندگان بجنوردی در گفتگو با خبرنگار مهر، از کم کاری، دوباره کاری، تعلل‌های دامنه دار و دیگر اقدامات مسئله دار که این روزها در شهرداری بجنورد باب شده است، اعتراض کردند.

مهدی حمیدی راننده یکی از تاکسی‌های خیابان امام خمینی (ره) بجنورد است، او در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه این خیابان محل کار و کسب درآمد او است، اظهار داشت: شهرداری اگر به همان نسبت که در برخورد با مردم و کسب عوارض با سرعت و جدیت عمل می‌کند، در انجام فعالیت‌های عمرانی نیز کوشا بود وضعیت مرکز خراسان شمالی پس از گذشت ۸ سال از تاسیس استان بدین گونه نبود.

وی افزود: وضعیت شهر به گونه‌ای است که هر مسافری که برای نخستین بار به این شهر وارد می‌شود باور نمی‌کند که اینجا مرکز یک استان است، موضوعی که استاندار خراسان شمالی نیز چند روز قبل به آن اشاره کرده و گفته بود که بجنورد با مرکز شهر بودن فاصله بسیاری دارد.

کوتاهی در اجرای امور عمرانی شهر

حمیدی اضافه کرد: وقتی شهرداری بجنورد به عنوان متولی اصلی شهر در انجام امور ساده عمرانی به این اندازه کاهلی و تعلل نشان می‌دهد، سرنوشت شهر بهتر از این نخواهد بود.

حشمت الله بهادری یکی دیگر از رانندگان بجنوردی است که به تعلل شهرداری در آسفالت خیابان‌های بجنورد اعتراض می‌کند.

وی با اشاره به این موضوع که کم کاری شهرداری بجنورد پیش از این نیز در انجام بسیاری از پروژه‌های عمرانی به اثبات رسیده است، گفت: در واقع شهرداری بجنورد در اجرای فعالیت‌های عمرانی به تنها مسئله‌ای که به هیچ عنوان توجه نمی‌کند، حق مردم و ساکنین محل اجرای پروژه است.

بهادری افزود: برای من این مسئله روشن نیست که به چه علت شهرداری بجنورد در انجام ساده‌ترین وظایف خود تا این اندازه ضعیف عمل می‌کند.

وی با یادآوری اینکه در اجرای پروژه آسفالت تقاطع ۶۲ و ۳۲ متری دانشگاه آزاد بجنورد نیز که یک باند آن چندی پیش به اتمام رسید، شهرداری بجنورد حسابی گل کاشته بود، اظهار داشت: پس از گذشت چند هفته از اتمام عملیات آسفالت این خیابان، در کمال تعجب چاله‌های بزرگی در وسط آسفالت جدید به وجود آمده بود که سبب تعجب تمامی رانندگان عبوری می‌شد.

بهادری اظهار داشت: ایجاد چاله‌های زیاد در آسفالت جدیدی که تنها دو سه هفته از عمر آن می‌گذشت، نقطه ضعف و اشکال بزرگی برای مجریان آن بود و سبب شد که در کمتر از یک ماه پس از گذشت آسفالت ریزی، عملیات لکه گیری در این خیابان انجام شود و هم اکنون نیز محل لکه گیری و دست انداز ایجاد شده در آسفالت جدید کاملا نمایان است.

وی در مورد تعلل شهرداری در زمینه اجرای عملیات آسفالت ریزی در خیابان امام خمینی (ره) بجنورد نیز گفت: در حالی که شهرداری در فصول سرد سال اجرای اینگونه فعالیت‌ها را به فصول گرم موکول می‌کند، علت تعلل فعلی شهرداری مشخص نیست.

این شهروند تصریح کرد: اگر شهرداری بجنورد برای اجرای پروژه در تهیه آسفالت ناتوان است، از ابتدا نباید عملیات کندن این خیابان اصلی را آغاز می‌کرد، چرا که وضع سابق این خیابان بسیار بهتر از زمانی است که کنده کاری شده و به حال خود رها شده است.

محمد زمانی یکی دیگر از رانندگان بجنوردی است که از دست اقدامات شهرداری دل پردردی دارد، وی اظهار داشت: مردم نه به دلیل پرداخت عوارض به شهرداری بلکه به علت مشاهده برخی کم کاری‌های این نهاد و حیف ومیل شدن سرمایه خود عصبانی هستند.

وی افزود: در تمامی شهرهای ایران عوارض دریافت می‌شود اما در بسیاری از این شهرها مردم از عملکرد شهرداری رضایت نسبی داشته و نهاد شهرداری نیز در مجموعه اقدامات خود رضایت مردم را مقدم بر تمامی تصمیمات می‌داند.

زمانی اظهار داشت: تا سال گذشته میزان عوارض دریافتی شهرداری بجنورد در برخی موارد تا دوبرابر شهرهای بزرگی چون تهران و مشهد بود، در حالی که شهرداری بجنورد حتی نصف خدمات ارائه شده توسط شهرداری کلان شهرهای ایران را ارائه نمی‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر مدیریت حاکم بر شهرداری به گونه‌ای است که تقریبا هر از چندگاهی حادثه و یا موضوعی رخ می‌دهد که ناشی از اهمال کاری و سوء مدیریت در شهرداری مرکز استان است.

زمانی اضافه کرد: مجموعه اتفاقاتی چون غرق شدن مادر و کودک بجنوردی در جوی آب میدان مرکزی شهر، افشاگری رئیس شورای شهر بجنورد در مورد وقوع تخلفات گسترده در این نهاد، حادثه شرکت سرمایه گذاری کیش اوریناک و درگیری نیروهای شهرداری با کارکنان این شرکت و ... نشان دهنده وضعیت نه چندان مناسب شهرداری بجنورد است.

وی در مورد تعلل شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی نیز عنوان کرد: تعلل در اجرای برخی پروژه‌های عمرانی علاوه بر ایجاد نارضایتی شهروندان سبب بالا رفتن هزینه تمام شده فعالیت‌های عمرانی نیز می‌شود.

گر چه دانی که نشنوند بگوی

مردم بجنورد این روزها دل خوشی از اقدامات شهرداری ندارند گاهی دلیل آنان می‌شود غرق شدن مادر و کودک بجنوردی در کانال آب میدان مرکزی و گاهی نیز تعلل شهرداری در آسفالت یک خیابان دلیل نارضایتی می‌شود، هرچه هست مردم این شهر از اینکه عوارض می‌پردازند و از طرف دیگر نیز ثمره آن در گوشه و کنار این شهر آن طور که باید و شاید نمی‌بینند نگران و ناراحت هستند.

آنان از اینکه شهرداری بجای پرداختن به وظایف مورد انتظار مردم به مسائل حاشیه‌ای و لابی گری های سیاسی می‌پردازد ناراضی هستند.

نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری موضوعی نیست که افرادی ندانند و نیازمند ارائه سند و مدرک باشد چرا که تک تک شهروندان بجنوردی با آن آشنا بوده و با تمام وجود نیز آن را احساس کرده‌اند.

گزارش: علی خادمی

    نظرات