سرمایه‌گذاری ۸۰میلیارد تومانی برای تولید ریل در کشور

سرمایه‌گذاری ۸۰میلیارد تومانی برای تولید ریل در کشور

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز سرمایه‌گذاری برای تولید ریل در ایران در توافق با یک شرکت فولادی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در زمینه تولید ریل هیچ تولیدی در داخل نداریم اما در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد یک شرکت فولادی خط تولید این محصول را ایجاد کند. تفاهم اولیه انجام شده است و این پیشنهاد مورد پذیرش وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

وی افزود: کارخانه موردنظر برای ساخت ریل مشخص شده است و امیدواریم تا شهریور ماه تصمیم نهایی برای این منظور گرفته شده و شرایط این کار در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شود.

معاون وزیر راه در پاسخ به این پرسش که شرکت فولادی مشخص شده برای تولید ریل کدام شرکت است؟ گفت: پس از تصمیم‌گیری نهایی نام شرکت اعلام می‌شود. میزان تولید شرکت نیز در جلسات آتی مشخص می‌شود.

وی افزود: در زمینه سرمایه‌گذاری در این طرح شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران محدودیت‌های قانونی دارد اما طبق تفاهم بعد از مشخص شدن کارخانه از طریق سازمان ایمیدرو وزارت صنعت، معدن و تجارت یا از طریق تسهیلات، هزینه لازم برای شروع این کار که در برآورد اولیه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: از تولید ریل در کشور حمایت می‌کنیم و به‌طور کامل نسبت به خرید تمام تولیدات شرکت تولیدکننده ریل، تضمین می‌دهیم.

وی ادامه داد: براساس سند چشم انداز توسعه سالانه هزار کیلومتر ریل باید ساخته شود بنابراین سالانه ۲۴۰ هزار تن ریل نیاز داریم. برای نگهداری خطوط و بازسازی آن نیز صد تا ۱۲۰ هزار تن ریل نیاز است. به این ترتیب در یک سال آینده ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تن ریل نیاز است تا بتوانیم برنامه‌ی سند چشم انداز توسعه را محقق کنیم. پس بستر خوبی برای تولید ریل در داخل کشور وجود دارد.

    نظرات